اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شورای ورزش چناران

3 هزار متر مربع زمین برای احداث گود زورخانه مصوب شد

خبرگزاری فارس: 3 هزار متر مربع زمین برای احداث گود زورخانه از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری چناران مصوب شد.

3 هزار متر مربع زمین برای احداث گود زورخانه مصوب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، عصر امروز در جلسه شورای ورزش چناران 3 هزار متر مربع زمین برای احداث گود زورخانه از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری مصوب شد.

 همچنین اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار از سوی یک خیریه برای آغاز عملیات احداث زورخانه و 100 میلیون ریال از سوی فرمانداری و پیگیری اعتبارات دولتی برای ساخت و تجهیز آن مصوب شد.

محمدرضا طالقانی، سرپرست فدراسیون کشتی در این جلسه ، چناران را مهد پهلوانان نامی عنوان کرده و از نبود گود زورخانه در چناران ابراز تاسف کرد و گفت‌: با این همه ‌استعداد و پیشینه پهلوانی شهرستان باید خیلی زودتر از این دارای زودخانه می‌شد.

وی خاطر نشان کرد: در کشور ناهنجاری‌های زیادی وجود دارد که می‌توان آسیب این ناهنجاری‌ها را با ورزش و تعمیم و همگانی کردن آن کاهش داد؛ اگرچه که رفع کاستی‌های خود ورزش هم همت همگانی می‌طلبد.

در ادامه حجت‌الاسلام تاجی، امام جمعه چناران ورزش را لازمه سلامت جسم و روح عنوان کرد و افزود‌: خداوند برای سلامتی انسان برنامه قرار داده است.

سید علی حسینی، فرماندار چناران هم طی سخنانی به پیشینه ورزش پهلوانی در چناران اشاره کرده و گفت‌: چناران پهلوان‌خیز‌، خوشنام و خوش آوازه در ورزش کشور است که پهلوانان نامی زیادی تقدیم کشور کرده است.

وی افزود: ظرفیت‌‌های زیادی در حوزه ورزش پهلوانی وجود دارد که توجه به آن می‌تواند شکوفایی ورزش استان و کشور را در پی داشته باشد.

فرماندار چناران احداث خانه جودو و گود زورخانه را از درخواست‌های مردمی و مصوبات سفر چهارم عنوان کرده و گفت: با حضور 17 جودوکار در اردوی تیم ملی در واقع شاکله اصلی تیم‌های ملی را جودوکاران چناران تشکیل می‌دهند این در حالی است که مهد جودو کشور هنوز خانه جودو ندارد.

وی ورزش‌های زورخانه‌ای را تنها ورزش بومی کشور دانست و اظهار کرد: این ورزش که ریشه در سنت‌ها و فرهنگ مردم دارد در دیگر کشورها هم با استقبال مواجه شده اما در چناران که مهد پهلوانان خوشنام چون محجوب، گلمکانی، کارگر‌، خانی‌، میرزاپور‌، قشنگ است هنوز زورخانه احداث نشده است.

انتهای پیام/70001/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول