اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل خبر داد

توسعه مهارت‌آموزی در مناطق روستایی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل از توسعه آموزش‌های مهارتی به روستاییان با هدف حفظ اشتغال این قشر خبر داد.

توسعه مهارت‌آموزی در مناطق روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کلام‌الله صفری ظهر امروز در جمع موسسان و مدیران آموزشگاه‌های آزاد استان اردبیل اظهار داشت: برای مقابله با تحریم‌ها و همگام شدن با تمهیدات سازمان در وضعیت اقتصاد مقاومتی افزایش اثر‌بخشی مهارتی، آموزش مبتنی بر محیط کار و همچنین ارتقای اعتماد به نفس در کار‌آموزان امری ضروری به حساب می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تحقق شعار امسال و با هدف ارتقای بهره‌وری و اثر‌بخشی در حوزه مهارت‌آموزی و حل معضل بیکاری اقدامات اساسی برای حفظ اشتغال پایدار و کاهش بیکاری پنهان صورت گرفته است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با اشاره به اینکه در این بین حفظ اشتغال و توسعه مهارت‌آموزی کارجویان روستایی نباید مورد غفلت قرار گیرد، یادآور شد: در این زمینه شاهد پرداخت تسهیلات برای مشاغل خانگی و افراد مهارت‌آموز در این حوزه هستیم.

صفری گفت: ارائه آموزش‌های مبتنی بر محیط کار و همچنین افزایش اعتماد به نفس کار‌آموزان به دلیل مواجه شدن با محیط واقعی کار و ارتقای انگیزه کار‌آموزان از طریق کسب در‌آمد بیشتر در حین آموزش از راهکارهای پیشنهادی است.

این مسئول عنوان کرد: برای ایجاد این ظرفیت مدل آموزشی جدید با عنوان مدل آموزشی بازار محور، آموزش، تولید، بازاریابی و فروش طراحی شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل به ایجاد چارت تشکیلاتی برای بیش از 260 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای فاقد چارت کشور اشاره کرد و بیان داشت: تا پایان سال 90 تعداد 271 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور فاقد چارت تشکیلاتی بودند که تاکنون 236 مرکز در 31 استان کشور دارای چارت تشکیلاتی شدند که استان اردبیل با هفت مرکز در بین این مراکز قرار گرفته است.

صفری افزود: تقدیم طرح یک فوریتی حمایت از آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای زیر پوشش آموزش فنی و حرفه‌ای کشور توسط کانون آموزشگاه‌های آزاد از راهبردها و هدف‌گذاری‌های اصلی بوده است.

وی به توسعه آموزش‌های مجازی و شبیه‌سازی و همچنین آموزش به روش استاد شاگردی نوین با محوریت مشاغل خانگی اشاره کرد و ادامه داد: اجرای طرح ملی مهندسان فردا با رویکرد آموزش مسئله محور و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به زندانیان و همچنین افراد حاضر در پادگان‌ها در راستای توسعه مشارکت‌های بخش عمومی از دیگر اقدامات انجام شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل تصریح کرد: در همین راستا و در سال جاری 242 هزار و 900 نفر ساعت آموزش به زندانیان اردبیل توسط آموزش فنی و حرفه‌ای استان ارائه شده است.

صفری ابراز داشت: در زندان‌ها 30 حرفه آموزشی ارائه می‌شود و چهار حرفه برق‌کار ساختمان،‌ جوشکار، تعمیر‌کار اتومبیل و معرق‌کار بیشترین فراوانی آموزش‌های ارائه شده را دارد.

این مسئول با اشاره به ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در پادگان‌ها نیز تاکید کرد: 142 هزار و 163 نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای معادل 574 نفر دوره نیز آموزش در پادگان‌ها ارائه شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: در پادگان‌ها 25 حرفه آموزشی ارائه شده و رشته‌های برق‌کار ساختمان، تعمیرکار اتومبیل و کمک برق‌کار ساختمان از بیشترین اقبال روبرو بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صفری در پایان سخنان خود به ایجاد تفاهم‌نامه‌های مختلف اشاره کرد و اذعان داشت: انعقاد تفاهم‌نامه مشترک آموزشی با اداره کل پیشگیری فرهنگی و اجتماعی قوه قضاییه، تفاهم‌نامه همکاری آموزشی با شرکت مادر تخصصی بازرگانی برای آموزش نانوایان و تفاهم‌نامه آموزشی با اتحادیه صنوف پوشاک و همچنین کمیته امداد، شرکت توانیر و شرکت ملی نفت صورت گرفته که امیدواریم سرانجام خوبی را داشته باشیم.

انتهای پیام/62002/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول