اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان فارس:

اصولگرایان کاندیدای امتحان پس‌نداده نخواهند داشت

خبرگزاری فارس: دبیر حزب موتلفه اسلامی استان فارس گفت: رئیس جمهور دولت یازدهم نمی‌تواند فردی در سایه و آزمون پس نداده باشد.

اصولگرایان کاندیدای امتحان پس‌نداده نخواهند داشت

غلامحسین چوبینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: افرادی که آزمون خود را بد پس داده‌اند به هیچ وجه نباید تا مراحل نهایی انتخابات آتی برسند و کاندیداهایی که آزمون پس نداده‌اند نیز نمی‌توانند کاندیدای اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم باشند.

این مسئول افزود: شخصیت‌های بسیاری در کشور برای کاندیداتوری اعلام شده‌اند، اما آنچه که علاوه بر شاخصه‌ها مهم محسوب می‌شود، سوابق افراد است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی فارس اضافه کرد: کاندیدای اصلح باید سابقه خوبی را از خود نشان داده و در امتحان‌های مختلف سربلند بیرون آمده باشد.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور آینده بر اساس اصول قانون اساسی باید رجل سیاسی مذهبی ولایتمدار، بزرگ‌منش، متعادل، صبور، دارای سعه صدر و مدیر و مدبر باشد.

چوبینی ادامه داد: فرد مستقل و بدون تیم نیز نمی‌تواند آن رسالت و وظیفه‌ای که بر دوش رئیس جمهور است را به نحو احسن انجام دهد.

رئیس جمهور آینده باید در طراز جمهوری اسلامی باشد

دبیر حزب موتلفه اسلامی فارس ابراز داشت: رئیس دولت یازدهم باید در طراز جمهوری اسلامی باشد و چنین فردی می‌تواند سکان امور اجرایی کشور را در دست گرفته و تحت ولایت امر آن را به ساحل نجات برساند.

چوبینی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند ملت ایران در گام نخست، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند، بعد جمهوری اسلامی را تشکیل داد و در مرحله دیگر دولت اسلامی را تثبیت کرد و در گام بعدی جامعه نمونه اسلامی و آخرین مرحله ایجاد تمدن اسلامی است.

به گفته وی، انقلاب اسلامی ایران معادلات جهان دوقطبی را در هم ریخت و از این رو دشمن توطئه‌های مختلف از ترور و کودتا تا جنگ و تحریم را علیه ایران آزموده و از هیچ‌‌یک طرفی نبسته است.

این فعال سیاسی ابراز داشت: دشمن در سال 88 نیز از طریق عوامل داخلی و بخشی از اصلاح‌طلبان تندرو که بعدها به جریان فتنه معروف شدند، سعی کرد دوباره سایه شوم خود را بر سر ملت ایران بگستراند که با هوشیاری رهبر معظم انقلاب و حضور پرشکوه مردم در دفاع از نظام، ناکام ماند.

وی اضافه کرد: اکنون دشمن امید دارد با شعار انتخابات آزاد، زمام امور را با کمک عوامل داخلی در دست بگیرد و البته در این زمینه نیز نخستین فردی که خطر را متوجه شد و نهیب زد مقام معظم رهبری بودند.

چوبینی در ادامه گفت: حربه دیگر دشمن تحریم اقتصادی است و این حربه اگر چه به صورت مقطعی و محدود مشکلاتی را ایجاد می‌کند اما ملت ایران با مقاومت و با در پیش گرفتن طریق اقتصاد مقاومتی از این آزمون نیز سربلند بیرون می‌آید.

دولت یازدهم باید معتقد به اقتصاد مقاومتی باشد

به اعتقاد دبیر حزب موتلفه اسلامی استان فارس، دولت یازدهم باید معتقد به اقتصاد مقاومتی، کار تیمی و حرکت با برنامه باشد و با روحیه استکبار‌ستیزی و عدم عقب‌نشینی از مواضع هسته‌ای کار را به پیش ببرد.

این جانباز دفاع مقدس تصریح کرد: دولت آینده نباید به جای مشورت و کار تیمی بر نظرات شخصی اتکا کرده و آن را از طرق مختلف اعمال کند که در شرایط فعلی برخی مشکلات به دلیل همین روحیه و عدم استفاده از تمام ظرفیت‌های نخبگی کشور است.

چوبینی در ادامه این گفت‌و‌گو اضافه کرد: دولت فعلی می‌توانست مبحث اصل 44 قانون اساسی، سهام عدالت و هدفمندی یارانه‌ها را که در جای خود کار درستی بود به گونه بهتری اجرا کرده و به اتکای آن بسیاری از مشکلات تحمیلی از خارج کشور را حل کند.

وی یکی از دلایل مشکلات فعلی را عدم وحدت و همدلی و نداشتن آرامش کافی دانست و افزود: کشور در یک حالت التهاب قرار داده شده و دشمن نیز بر این التهاب دامن می‌زند.

چوبینی تصریح کرد: دولت یازدهم باید با استفاده از تجربیات دولت نهم و دهم با برنامه حرکت کرده و گفتمان اصولگرایی را حفظ کرده و اعتماد مردم را از این طریق جلب کند.

این فعال سیاسی ابراز داشت: دولت یازدهم باید کشور را به سمتی ببرد که آرامش بیشتری در جامعه ایجاد شود و از هر گونه التهاب‌آفرینی و تنش پرهیز کند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی فارس خاطرنشان کرد: دولت یازدهم باید با برنامه‌ریزی عقلایی و غیراحساسی از افراط و تفریط پرهیز کرده و راه اعتدال را پیش گیرد.

چوبینی افزود: اگر دولت یازدهم این موارد را لحاظ کند و فرصت را برای استفاده از نظرات نخبگان و کارشناسان از تمام سلایق و جریانات تعریف شده در زیر چتر نظام فراهم کند، مردم نیز با قدرت پشت آن را می‌گیرند و مشکلات برطرف می‌شود.

به گفته وی، دولت بعدی باید وصیت‌نامه سیاسی الهی حضرت امام و رهنمودهای مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهد که با رعایت تمام این موارد دولت یازدهم می‌تواند موفق‌ترین دولت تاریخ انقلاب باشد.

چوبینی بیان داشت: تا به امروز بین اصولگرایان اتفاق نظری در زمینه معرفی گزینه اصلح برای ریاست جمهوری یازدهم به وجود نیامده در حالی که زمان دارد به سرعت سپری می‌شود و به این مقطع حساس نزدیک‌تر می‌شویم.

انتخابات یازدهم دروازه ورود به دهه چهارم و تشکیل تمدن اسلامی

وی با توصیف انتخابات یازدهم به عنوان دروازه ورود به دهه چهارم انقلاب که مقطع تشکیل تمدن الگوی اسلامی است، بیان داشت: دلسوزان نظام و فعالان سیاسی به این نتیجه رسیده‌اند که با توجه به اهمیت موضوع، شخصی با گفتمان اصولگرایی و تبعیت از رهبری و معتقد به کار تیمی و دارای برنامه باشد را معرفی کنند.

این مسئول عنوان کرد: منطقه خاورمیانه آبستن حوادث بسیاری است و در سال‌های آینده دنیا دچار چالش‌های فراوان می‌شود، اروپا و آمریکا به تدریج شاهد مخالفت مردم از درون هستند و جهان اسلام تحولی عمیق را از سر می‌گذراند.

چوبینی خاطرنشان کرد: ایران می‌تواند الگوی تمدن اسلامی برای تمام آزادیخواهان جهان باشد و برای نیل به این منظور باید با دستیابی به اهداف اسناد بالادستی نظام در تمام زمینه‌های مادی و معنوی پیشرو باشیم.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور آینده ایران باید شخصیتی باشد که علاوه بر در طراز نظام بودن در سطح منطقه و جهان نیز نمونه و نماینده رجال مسلمان ایرانی باشد.

به جای یک کاندیدا تیم معرفی می‌کنیم

دبیر حزب موتلفه اسلامی فارس در ادامه به خبرنگار فارس گفت: از آنجا که تاکنون فردی با این جامعیت که ابعاد وجودی وی از هر نظر تامین‌ کننده اهداف داخلی و خارجی نظام باشد نیافته‌ایم، عقل حکم می‌کند که برای دولت یازدهم تیم معرفی شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: حزب موتلفه اسلامی با همکاری و همراهی با جبهه پیروان خط امام و رهبری و جامعتین به دنبال این است که این تیم مشخص شود و برنامه ارائه دهد.

مراقب شوراها نیز باشیم

به گفته چوبینی، چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بسیار مهم است و باید افرادی وارد شورا شوند که مشروعیت، مقبولیت و توانمندی را به طور توامان داشته باشند و فرامین رهبری مبنی بر تبیین سبک زندگی اسلامی را در الگوی مدیریت شهری پیگیری کنند.

وی ابراز داشت: اصلاح‌طلبان تلاش دارند شوراها را در تهران و کلان‌شهرها دوباره فتح کنند و با توجه به مسائلی که از این افراد و به ویژه تندروهای این جریان در فتنه دیده شد، اصولگرایان باید هوشیار باشند.

نظرات آقای عسکراولادی شخصی است

این مسئول در این گفت‌و‌گو اضافه کرد: نظرات حبیب‌الله عسکراولادی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در مورد کروبی و موسوی برای بسیاری از اصولگرایان جای تعجب داشت.

چوبینی افزود: برخی پرسیدند عسکراولادی به عنوان دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری و با این سابقه همراهی با امام و رهبری که به انصاف، امانتداری، عدالت‌محوری و ولایتمداری شهره است چگونه موسوی و کروبی را جزو سران فتنه و حتی فتنه‌گر نمی‌داند.

وی ادامه داد: عسکراولادی معتقد است که آمریکا و انگلیس سران فتنه هستند و افرادی مانند موسوی و کروبی «مفتون» یعنی فتنه‌زده و متاثر و در احاطه فتنه محسوب می‌شوند.

به گفته این فعال سیاسی، عسکراولادی عنوان کرده که نظراتش شخصی است و ارتباطی به موتلفه اسلامی و جبهه پیروان خط امام و رهبری ندارد.

چوبینی ابراز داشت: عسکراولادی حتی اعتقاد دارد که موسوی و کروبی مجرم هستند، اما بحث جرم، مصادیق جرائم و حصر را مربوط به قوه قضائیه و مراجع امنیتی و مسائل تبرئه، تشدید یا تخفیف مجازات و عفو آنان را مربوط به مقام معظم رهبری می‌داند.

این مسئول گفت: عسکراولادی بیان کرده که انتخابات 92 نباید مانند انتخابات 88 توام با درگیری و تشنج باشد بلکه باید در سایه آرامش برگزار شود، از این رو وی با قرار دادن خود در معرض سیل انتقادات دلسوزانه و مایه گذاشتن از آبروی سال‌های طولانی، سعی کرد راهی را باز کند که مفتون‌ها از سران فتنه تبری جسته و به آغوش نظام باز گردند.

انتهای پیام/2448/ن40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول