اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علم‌الهدی مطرح کرد

برنامه خط فتنه و انحراف برای انتخابات آتی / تبعیت از ولایت راه عبور از پیچ تاریخی 92

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: انتخابات ریاست‌جمهوری 92 عرصه تاخت و تاز جریان‌های فتنه و انحراف است و اگر در این موقعیت حساس پیگیر مطالبات رهبر باشیم از این پیچ تاریخی به سلامت عبور می‌کنیم.

برنامه خط فتنه و انحراف برای انتخابات آتی / تبعیت از ولایت راه عبور از پیچ تاریخی 92

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی صبح امروز در سلسله نشست‌های بصیرتی در جمع فعالان فرهنگی که در حسینیه قرآن و عترت مشهد برگزار شد ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: خوشبختی انقلاب اسلامی این است که در 34 سال عمر خود همواره بانشاط‌تر، تنومندتر و قوی‌تر از گذشته ایستاده است.

وی افزود: بیشتر انقلاب‌های دنیا با گذشت زمان دچار فرسایش شده‌اند اما انقلاب اسلامی ایران بارورتر از گذشته جهان را در سیطره اسلام ناب محمدی قرار داده است.

علم‌الهدی با بیان اینکه باید تصمیمات سیاسی ما بر مبنای سیره اهل‌بیت(ع) و آموزه‌های آنان باشد، خاطر نشان کرد: باید سیره اهل‌بیت(ع) و آموزه‌های آنان را با عنوان مقتدای خود پذیرفته و با بهره‌گیری از این آموزه‌ها مسیر مشخصی برای خود تدوین کنیم.

وی تصریح کرد: امروز ادعا می‌کنیم سیاست ما عین دیانت ماست در حالی که عملکردها در عرصه اجرایی حاکی از توجه نکردن به این شعار است.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری با عنوان چهره سیاسی و شخصیت نخست مملکت در تمامی بیانات خود استناد به آیات و روایات می‌کند،گفت: مسئله اساسی این است که امروز سیاسیون در صحبت‌های خود و تحلیل‌گران مطبوعات در تحلیل‌های سیاسی خود حتی اشاره‌ای کوچک به آیات قرآن و احادیث ائمه اطهار نمی‌کنند؛و این تحلیل‌ها تحلیل کور خوانده می‌شوند.

علم‌الهدی افزود: منابع دینی اسلامی غنی از درس‌های سیاست است و اندیشه‌های سیاسی؛ نهج‌البلاغه امیر‌المؤمنین(ع) راه روشنی برای رهایی از موقعیت فعلی کشور ترسیم می‌کند.

وی با ابراز نارضایتی از اینکه در هیچ یک از شعار‌های بصیرت‌افزایی از آموزه‌های نهج‌البلاغه بهره نگرفته‌ایم، یادآور شد: چندین خطبه حضرت علی(ع) تشریح و توصیف کاملی از بروز فتنه در جامعه و راهکارها برای مهار آن است که در عین بیان خطبه‌های دینی خط‌ مشی سیاسی مبتنی بر اندیشه‌های ولایی را درس می‌دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: امیر‌المؤمنین(ع) در خطبه‌های خود فتنه را درنده‌ای توصیف می‌کند که در جامعه علاوه بر زاد و ولد، لانه و پوشش خود را برای جذب طعمه مبدل می‌کند.

علم‌الهدی اظهار کرد: فتنه سبز شکست خورد اما آنها با زاد و ولد و تغییر نشان و تابلوی خود در سطح جامعه به دنبال جذب طعمه و فرصت‌طلبی هستند.

امام جمعه مشهد با تاکید براینکه باید پیگیر مطالبات رهبری باشیم اذعان کرد: امروز در شرایطی هستیم که رهبر مطالبات خود را بیان می‌کند عده‌ای که در مقام پاسخگویی به رهبر و مجری مطالبات ایشان هستند از انجام تکلیف سرباز می‌زنند.

وی ادامه داد: باید خط حرکتی ما خط مطالبات رهبری باشد؛ ملت ایران همه‌چیز خود را در راه انقلاب فدا کرده است، سرباخته، جان باخته، خون باخته و با تمام قوا پیگیر خواسته‌های مقام معظم رهبری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری مطالبات رهبری را مجموعه کامل از عدالت و پیشرفت توصیف کرد و گفت: اگر مطالبات رهبری نصب‌العین ما باشد هیچ‌گاه راه را بیراهه نمی‌رویم؛ در عرصه عملیات سیاسی باید در مسیری گام برداریم که رهبر ترسیم کرده‌اند.

علم‌الهدی مطالبه امروز رهبری را وحدت دانست و یادآور شد: مطابق بیانات رهبر اختلاف در داخل نظام و فضای داخلی کشور به طریق اولی فتنه و بازی در زمین دشمن تلقی می‌شود.

امام جمعه مشهد بیان کرد: مقام معظم رهبری فضای دیگری را توصیف می‌کند و در آن با بیان این جمله که « کسی که اختلاف نظر میان مسئولان را به مردم بکشاند خیانت کرده است» حساسیت و برخورد قاطع خود را بر همگان آشکار می‌سازد.

وی با ابراز تأسف از فتنه‌گری جریان‌های انحراف در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 92 تصریح کرد: در این شرایط حساس که نیاز به همدلی و وحدت است وزیر کار را برای امر مهمی چون بیکاری، اشتغال و تورم استیضاح نکرده و فقط بهانه‌ای در مسیر فتنه‌گری‌های جدید جریان‌های انحراف است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: فتنه‌ای جدید در پشت پرده استیضاح وزیر کار برای سعید مرتضوی نهفته است، این استیضاح در زمانی صورت گرفت که مقام معظم رهبری در جلسه‌ای با عده‌ای از مسئولان و نمایندگان به صراحت خواستار کنار گذاشتن اختلاف نظرها و رسیدگی به مسائل معیشتی مردم شده‌ و آن را تاکید شرعی توصیف کرده‌ بودند.

علم‌الهدی خاطر نشان کرد: بر اساس این مطالبه رهبری جلسات مشترک دولت و مجلس برای اجرایی شدن این مطالبات تشکیل و در این حین استیضاح وزیر کار با عنوان فتنه‌ای جدید و اختلاف‌نظرافکنی بروز کرد.

امام جمعه مشهد یادآور شد: انتخابات ریاست‌جمهوری 92 عرصه تاخت و تاز جریان‌های فتنه و انحراف است و اگر در این موقعیت حساس پیگیر مطالبات رهبر باشیم از این پیچ تاریخی به سلامت عبور می‌کنیم.

انتهای پیام/70023/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول