اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

هیچ کس حق ندارد به مردم فخر بفروشد

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر این که هیچ کس حق ندارد به مردم فخر بفروشد، گفت: مردم ما توانایی مدیریت اقتصاد را دارند و هر کس به دنبال ثروت مردم است باید رضایت مردم را جلب کند.

هیچ کس حق ندارد به مردم فخر بفروشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کلیبر، احمد علیرضابیگی صبح امروز در جمع اهالی روستای اسکلو از توابع شهرستان کلیبر، با بیان این که دشمن از جهات مختلف، ملت ایران را در محدودیت قرار داده اظهار کرد: در شرایط فعلی دشمن بر روی موضوعات اقتصادی تمرکز کرده و با این برداشت که جمهوری اسلامی، اقتصاد خود را با استفاده از ثروت نفت مدیریت می‌کند در تلاش است تا ملت ایران را از این ثروت محروم کند.

وی خاطرنشان کرد: اعمال محدودیت‌های بانکی و تحریم کشورها از خرید نفت ایران از جمله سیاست‌های نظام سلطه در این راستا به شمار می‌رود.

علیرضابیگی با بیان این که ما در جنگ هشت ساله از کمترین امکانات نظامی برخوردار بودیم، افزود: در دوران جنگ تحمیلی، حتی سیم‌خاردار را از ما دریغ می‌کردند اما جنگ برای کشور ما یک فرصت بود که با استفاده از آن توانستیم به یک قدرت برتر نظامی در سطح منطقه تبدیل شویم.

تبدیل تهدیدها به فرصت با استفاده از تجربه جنگ

وی با بیان این که امروز یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی علیه ملت ایران در جریان است، خاطرنشان کرد: تجربه هشت سال دفاع مقدس نشان می‌دهد که باید در حوزه اقتصاد هم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم؛ البته زیرساخت‌های اقتصادی کشور، آسیب‌پذیر است و ساز و کار اقتصادی ما بر پایه ثروت نفت تعریف شده؛ اما نباید به دشمن فرصت دهیم که با استفاده از این موضوع برای ما شرط تعیین کند.

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: هدفمندی یارانه‌ها با هدف اصلاح ساز و کارهای اقتصادی اجرا شد و گام دوم این طرح هم این هدف را تعقیب می‌کند اما با برخی مشکلات و مقاومت‌ها مواجه است.

علیرضابیگی، اختلاف در اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها را ناشی از اختلاف نظر در نحوه توزیع ثروت دانست و گفت: عده‌ای معتقدند که باید ثروت کشور را به دست عده‌ای خاص بدهیم تا آن‌ها اقتصاد را مدیریت کنند که تجربه نشان داده است که این شیوه از توزیع ثروت، به نفع مردم نیست.

وی افزود: این شیوه موجب شکاف طبقاتی و فساد اقتصادی می‌شود که نمونه آن شکل‌گیری صنایع بیماری از جمله شرکت‌های خودروسازی است که به مردم فخرفروشی می‌کنند و دولت را برای دریافت کمک‌های بیشتر تحت فشار قرار می‌دهند.

هیچ کس حق ندارد به مردم فخر بفروشد

علیرضابیگی با تاکید بر این که هیچ کس حق ندارد به مردم فخر بفروشد، گفت: مردم ما توانایی مدیریت اقتصاد را دارند و هر کس به دنبال ثروت مردم است باید رضایت مردم را جلب کند.

وی با اشاره به سیاست‌گذاری دولت برای توزیع عادلانه فرصت‌ها در سطح کشور، افزود: فرصت‌های اقتصادی باید برای همه ملت به طور برابر فراهم باشد و دولت با تکیه بر این سیاست و با وجود تبلیغات منفی توانسته است اعتماد مردم را جلب کند.

جمهوری اسلامی تنها نظامی است که مقابل نظام سلطه ایستاده است.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با بیان این که چشم دشمن به راهپیمایی 22 بهمن است، خاطرنشان کرد: حضور گسترده مردم در این راهپیمایی، تکلیف انتخابات خرداد 92 را مشخص می‌کند و اطمینان داریم که در این انتخابات باز هم مردم تفکر مقاومت و ایستادگی را انتخاب خواهند کرد.

وی با بیان این که رمز بقای انقلاب اسلامی، اتصال آن به دین و فرهنگ عاشوراست، افزود: نظام سلطه برای مقابله با اساس قدرت ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی که اسلام و دیانت است، به معرفی و ترویج اسلام‌های جعلی روی آورده است.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: آمریکا از یک طرف اسلامی را معرفی می‌کند که طالبان، نماینده آن است و از طرفی اسلام را یک دین شخصی و بدون برنامه برای اداره جامعه تبلیغ می‌کند که این دو اگر چه در ظاهر با هم اختلاف دارند اما برای پیشبرد اهداف نظام سلطه، در سوریه متحد شده‌اند و برای شکستن خط مقاومت در برابر رژیم اشغالگر قدس در یک جبهه قرار گرفته‌اند.

وی با بیان این که جمهوری اسلامی تنها نظامی است که مقابل نظام سلطه ایستاده است، اظهار داشت: تلاش بر این است که روحیه استقامت و پایداری از ملت ایران گرفته شود تا این کشور نتواند مسیر پیشرفت و توسعه را طی کند.

اراده دولت برای رفاه و آسایش مردم

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به شاخص‌های توسعه استان اشاره کرد و با بیان این که پوشش خدمات گاز در استان آذربایجان شرقی بالاتر از متوسط کشوری است، اظهار داشت: 100 درصد جمعیت شهری و 70 درصد از جمعیت روستایی استان از نعمت گاز برخوردار هستند و این آمار از اراده دولت برای رفاه و آسایش مردم حکایت می‌کند.

وی با تاکید بر این که این امکانات، تنها برای مصرف نیست، افزود: مردم باید این امکانات را به نحوی مدیریت کنند که موجب تولید ثروت شود.

علیرضابیگی با تاکید بر اهتمام روستاییان در مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی، گفت: نوسازی 46 درصد از بناهای روستایی شهرستان کلیبر، آمار خوبی است که برای مقابله با حوادث طبیعی موثر خواهد بود.

وی افزود: غفلت از این امر در مناطق زلزله‌زده استان موجب خسارت‌های زیادی شد که البته با توجه ویژه مقام معظم رهبری، رییس جمهور و همه مسئولان و دستگاه‌های اجرایی به خوبی مدیریت شد.

با حضور استاندار آذربایجان شرقی سه طرح عمرانی از جمله طرح گازرسانی به 6 روستای شهرستان کلیبر و بهسازی و نوسازی 230 واحد مسکن روستایی این شهرستان به بهره‌برداری رسید. 

انتهای پیام/60002/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول