اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان:

استیضاح وزیر کار حاصل نوع نگاه نمایندگان در دفاع از حقوق مردم بود

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان استان با بیان اینکه سخنان شیخ‌الاسلام نکات مبهم زیادی در ذهن نمایندگان به وجود آورد، گفت: استیضاح وزیر کار حاصل نوع نگاه نمایندگان در دفاع از حقوق مردم بود که اجرا شد.

استیضاح وزیر کار حاصل نوع نگاه نمایندگان در دفاع از حقوق مردم بود

محسن صرامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خمینی‌شهر با تاکید بر اینکه بعضی از نمایندگان مجلس از جمله شخص حجت‌الاسلام سالک نماینده مردم اصفهان به رئیس جمهور تذاکرات اخلاقی و شرعی در مورد این فیلم را داد، اظهار کرد: بعضی از نمایندگان حامی دولت نیز به پافشاری رئیس جمهور برای بخش این فیلم نیز انتقاد داشتند.

وی افزود: برداشت عمومی نمایندگان این بود که پخش این فیلم هیچ ارتباطی با استیضاح وزیر کار نداشت، رئیس جمهور با هدف ایجاد شبه در ذهن نمایندگان مجلس درخواست توزیع فیلم را در بین نمایندگان کرد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در ارتباط با جلسه استیضاح وزیر کار و رفاه اجتماعی گفت: مطلبی که مردم و رسانه‌ها باید از آن مطلع باشند این است که برای نمایندگان در این استیضاح آنچه مهم بود، اینکه آیا در انتصاب رئیس سازمان تأمین اجتماعی قانون رعایت شده است یا خیر و هدف از این استیضاح رعایت قانون بود.

وی با تاکید بر اینکه استیضاح حق مجلس است، افزود: در این ابتدا جلسه روند آغاز استیضاح وزیر کار عادی و طبق روال بود تا ظهر در فضای آزاد مجلس و زمان تنفس مجلس و رایزنی‌ها حاکی از ادامه فعالیت وزیر کار و نشانه‌هایی از ابقای شیخ‌الاسلام در مسئولیت برگشت به وزارت کار بود.

صرامی تصریح کرد: در جلسه دیروز هدف همه نمایندگان تعامل و افزایش فضای تعامل دولت و مجلس و حفظ جهت‌ها برای حل مشکلات معیشتی مردم و اقتصاد کشور بود.

وی با اشاره به اینکه در فاصله دو جلسه ما شاهد برخی از تحولات اثرگذار در تصمیم‌گیری نمایندگان و نحوه برخورد وزیر کار بودیم، تأکید کرد: شیخ‌الاسلام در نوبت بعد از ظهر در مجلس از نگاه حق به جانب و تند برای دفاع از خود وارد عمل شد.

نماینده مردم خمینی‌شهر با اشاره به اینکه نوع بیان وزیر کار سابق در تصمیم‌گیری‌های نمایندگان اثر داشت، افزود: سخنان شیخ‌الاسلام نکات مبهم زیادی در ذهن نمایندگان به وجود آورد.

وی بیان کرد: رئیس جمهور در بخش اول سخنانش استدلال آرامی داشت، اما در بخش دوم از سخنان وی بوی انتقام شخصی به مشام می‌رسید.

صرامی بیان کرد: ادعای وی برای پخش فیلم ملاقات با هدف شفاف سازی و برای فراهم کردن پیش زمینه‌های برخورد با نمایندگان مجلس با قاضی مرتضوی بود.

وی تاکید کرد: در جلسه دیروز احتمال ابقا و تأیید شیخ‌الاسلام وجود داشت ولی با طرح مباحث جنجالی در آخر جلسه استیضاح وزیر کار قطعی بود، زیرا شرایط به وجود آمدن تفاهم بین دولت و مجلس فراهم نشد.

این نماینده مجلس در مورد اثرات این جلسه بر فضای عمومی جامعه و افکار عمومی افزود: مردم باید بدانند مجلس در تمام شرایط از حقوق مردم دفاع خواهند کرد و یکی از ابعاد نگاه به اصلاح اقتصادی موجود کشور اصلاح نگاه کلان مدیریتی جامع است.

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان گفت: استیضاح وزیر کار حاصل نوع نگاه نمایندگان در دفاع از حقوق مردم بود که اجرا شد.

صرامی با تأکید بر اینکه درجه و جایگاه مقام معظم رهبری برای ما فقط منحصر به جایگاه رهبری نظام نمی‌شود و جایگاه ایشان جایگاه زعامت مذهب شیعه و دین اسلام است، تأکید کرد: مواضع مقام معظم رهبری کاملا شفاف و روشن است ایشان هیچ مخالفتی در اجرای قانون نداشته و ندارند.

وی افزود: نگاه رهبر انقلاب به حفظ شرایط نظام ویژه است مردم خود با قضاوت منطقی به این جلسه نگاه می‌کنند.

انتهای پیام/2301/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول