اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی:

رعایت حق نظام و ولی فقیه مهمترین وظیفه مردم است

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: نظام اسلامی و ولی فقیه دارای حقوقی هستند که رعایت آنها از سوی مردم مهمترین وظیفه به شمار می‌رود.

رعایت حق نظام و ولی فقیه مهمترین وظیفه مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی ‌گرگانی امروز در دیدار با جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران اظهار کرد: برخی افراد در جامعه هستند که از دستورات ولایت فقیه سرپیچی می‌کنند در حالی که حرکت در مسیر منویات رهبری جامعه اسلامی در راستای اطاعت از خداوند بر همگان واجب است.

وی افزود: حق نظام اسلامی است که از دستورات رهبری و ولی فقیه پیروی کرده و همه اقشار جامعه این حق را به خوبی ادا کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم مشکلات بشر را ناشی از عدم توجه انسان‌ها به فرامین الهی و دستورات انبیای خدا دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم آنچه را توسط پیامبران برای امت‌ها فرستاده شده فراموش کرده‌اند و به این ترتیب به انواع مشکلات دچار می‌شوند.

وی ادامه داد: فلسفه وجودی رسالت انبیا نجات بشریت از گمراهی و جهالت و بیدار ساختن وجدان خفته انسان‌هاست. 

اسلام توجه خاصی به رعایت حقوق دیگران دارد

آیت‌الله علوی گرگانی رسمیت داشتن حقوق همه افراد جامعه را مورد توجه قرار داد و گفت: هیچ کس نباید در نبود دیگران غیبت آن‌ها را کرده و در کارشان تجسس کند زیرا این امور از گناهان کبیره به شمار می‌رود؛ آیات بسیاری از قرآن کریم بر رعایت حقوق دیگران تاکید دارد و این مسئله بیانگر توجه اسلام به رعایت حقوق انسان‌هاست.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان اینکه شناخت و ادای حقوق ولی فقیه در نظام اسلامی از جمله مهم‌ترین حقوقی است که بر عهده افراد گذاشته شده است عنوان داشت: بر همه ما لازم است این حق اساسی را به بهترین نحو ادا کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر انتخاب الگویی مناسب برای رسیدن به اهداف متعالی زندگی توسط همه انسان‌ها گفت: سلمان فارسی از جمله این الگوهای برتر است که همواره مورد توجه نبی مکرم اسلام(ص) و حضرت علی(ع) قرار داشت.

آیت‌الله علوی گرگانی با تاکید بر تلاش شبانه‌روزی برای جلوگیری از پایمال نشدن حقوق دیگران بیان داشت: حقوق نظام اسلامی یکی از این موارد است بنابراین اقشار مختلف جامعه باید در زمینه رعایت حق ولایت و حق مراجع تقلید کوشش کنند. 

اطاعت از ولایت فقیه رمز پیروزی انقلاب است

استاد حوزه علمیه قم رمز پیروزی انقلاب را اطاعت از ولایت فقیه دانست و خاطرنشان کرد: برخی افراد از دستورات ولی فقیه سرپیچی می‌کنند؛ باید به شدت از این کار پرهیز کرد و دیگران را نیز امر به معروف و نهی از منکر کرد تا این کار را ادامه ندهند.

انتهای پیام/78004/ج40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول