اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل دادگستری استان قزوین:

ایستگاه مطالعه از مهم‌ترین طرح‌های فرهنگی است

خبرگزاری فارس: مدیر کل دادگستری استان قزوین گفت: راه‌اندازی ایستگاه مطالعه از مهم‌ترین طرح‌های فرهنگی در کشور است که مردم می‌توانند از این ایستگاه‌ها برای مطالعه بیشتر استفاده ‌کنند.

ایستگاه مطالعه از مهم‌ترین طرح‌های فرهنگی است

جمال انصاری امروز در حاشیه مراسم راه‌اندازی از ایستگاه مطالعه در اداره‌ کل دادگستری استان قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: در راستای ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در مکان‌های مختلف یکی از برنامه‌های فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است که در دادگستری استان قزوین نیز با همکاری این نهاد، ایستگاه مطالعه راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: اساساً در ایستگاه‌های مطالعه کتاب‌های مختلف با موضوعات متعدد در قفسه‌های مخصوص در اختیار عموم مردم و علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

این مسئول خاطر نشان کرد: راه‌اندازی ایستگاه مطالعه در سطح شهرهای کشور شرایطی را مهیا می‌سازد تا اقشار مختلف با گذراندن بخشی از وقت‌های آزاد خود در این اماکن، میزان آگاهی و اطلاعات خود را درباره موضوعات مختلف افزایش دهند.

مدیر کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: مردم ساکن در شهرهای بزرگ در طول روز ممکن است دقایقی یا ساعاتی در اماکن عمومی حضور داشته باشند، بدون اینکه کار خاصی انجام دهند و از آنجا که این اتلاف وقت‌ها اغلب قابل پیش‌بینی نیست، کسی هم با خود کتابی به همراه ندارد، اما چنانچه مکان‌های اختصاصی مانند ایستگاه‌های مطالعه در سراسر شهرها و مناطقی که تردد مردم به آن ها زیاد است، وجود داشته باشد، از اتلاف وقت جلوگیری می‌شود و مردم می‌توانند زمان آزاد خود را به مطالعه کتاب دل خواهشان بپردازند.

انصاری اضافه کرد: پر شدن این اوقات با مطالعه موجب می‌شود که میانگین مطالعه جامعه ارتقا پیدا کند، ضمن اینکه استفاده از امکانات روز تکنولوژی هنوز برای بسیاری از مردم میسر نیست و کتاب همچنان بهترین و زیباترین پیشنهاد است.

وی با اشاره به افزایش روز افزون مراجعه کنندگان به دادگستری عنوان کرد: با توجه به اینکه مراجعه‌ کنندگان به دادگستری چه در قالب پرونده و چه برای رفع نیازهای فردی افراد، در حال افزایش است، بنابراین با حضور این افراد در دادگستری فرصت‌هایی در اختیار افراد قرار می‌گیرد که می‌توانند از آن برای مطالعه استفاده کنند.

این مسئول یادآور شد: طبیعی است که از این پتانسیلی که با همکاری اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین ایجاد شده است، استفاده کنیم و تلاش کنیم تا بتوانیم مطالعه را در بین مردم بیش از پیش رواج دهیم.

مدیر کل دادگستری استان قزوین ابراز داشت: همچنین می‌توانیم در ادامه همین همکاری، دامنه این کار را در شهرستان‌های این استان به تناسب مشارکت و همکاری که مردم با دادگستری خواهند داشت، گسترش دهیم.

انصاری اذعان داشت: با توجه به اینکه بسیاری از اختلافات و درگیری‌های حقوقی بین افراد به دلیل نبود آگاهی کافی نسبت به قوانین و مقررات شهروندی و زندگی اجتماعی صورت می‌گیرد، در صورتی که افراد از قوانین و مقررات زندگی اجتماعی برخوردار باشند، به طور قطع از انجام بسیاری از تخلفات خودداری کرده و با علم به عواقب عمل خود سراغ بسیاری از آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی نخواهند رفت.

وی متذکر شد: در این زمینه مطالعه و کتابخوانی می‌تواند، نقشی مهم و تعیین کننده داشته باشد و با توجه به اینکه دادگستری محل تردد افرادی است که به دلیل بسیاری از همین ناآگاهی‌ها با مشکلات و مسایل بسیاری رو‌به‌رو شده‌اند، مطالعه می‌تواند از این مسایل جلوگیری کند.

این مسئول ابراز داشت: ما وقتی می‌خواهیم کتاب و کتابخوانی را در جامعه رواج دهیم، باید بتوانیم متناسب با نیاز، سطح فکر و دانش هر قشری، کتاب‌های مختلفی را پیشنهاد و ارائه دهیم، حوزه مطالعه افراد را در نظر بگیریم و مناسب با ذائقه فرد، کتاب را در اختیار او قرار دهیم.

مدیر کل دادگستری استان قزوین اظهار داشت: به نظر می‌رسد این طرح بتواند گام‌های جدی در راستای برآورده ساختن دغدغه‌های مقام معظم رهبری در مقوله مطالعه بردارد.

انصاری در پایان گفت: مقوله پیشگیری که یکی از مؤلفه‌های مهم در کار قوه قضائیه است، با این کار توسعه می‌یابد و به تبع آن پرونده‌های ورودی به دادگستری نیز کاهش می‌یابد، بنابراین سعی می‌کنیم از این مسیر غیر مستقیم، در آینده‌ای نه چندان دور سلامت دادگستری، سلامت وضعیت حقوقی و اجتماعی و همچنین توانمندی مردم را افزایش دهیم.

انتهای پیام/77001/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول