اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور صورت گرفت

افتتاح نخستین سازه ایستگاه مطالعه در فرودگاه اردبیل

خبرگزاری فارس: با حضور جمعی از مسئولان استانی نخستین سازه ایستگاه مطالعه استان در فرودگاه اردبیل افتتاح شد.

افتتاح نخستین سازه ایستگاه مطالعه در فرودگاه اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل ظهر امروز در مراسم افتتاح اولین سازه ایستگاه مطالعاتی استان اردبیل در فرودگاه اظهار داشت: در راستای عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری که فرموده‌اند «مطالعه را همگانی کنید» این راهکار را جهت عملی کردن این فرمایش برگزیدیم.

صادق فرهمند امین با بیان اینکه این ایستگاه مطالعه یک کتابخانه بزرگ است که سالانه گنجایش 50 هزار جلد کتاب را دارد، یادآور شد: از این پس در هر دوره 150 جلد کتاب به این کتابخانه تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در این کتابخانه فعلاً 15 عنوان کتاب ویژه کودکان و نوجوانان تدارک دیده شده است، خاطرنشان کرد: 10 عنوان کتاب نیز ویژه بزرگسالان است که از این تعداد دو عنوان کتاب برای بزرگسالان کم‌سواد در نظر گرفته شده است تا تمام اقشار جامعه بتوانند از این ایستگاه مطالعه استفاده کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: کتاب‌های این ایستگاه در حوزه دینی، داستان، شعر، خاطره و طنز، خانواده، تاریخ، اندیشه، علوم و فنون مختلف، ادبیات و دانستنی‌های عمومی است.

فرهمند امین ادامه داد: هر خواننده با توجه به علاقه خود کتاب را انتخاب کرده و آن را به امانت می‌گیرد و 15 روز فرصت دارد تا کتاب را به نزدیک‌ترین ایستگاه مطالعه بازگرداند.

این مسئول تصریح کرد: اگر کتاب در دسترس همگان باشد، مردم به راحتی می‌توانند با تهیه کتاب‌های موردنظر خود به مطالعه بپردازند که در این صورت مطالعه تبدیل به یک عادت ارزشمند در بین مردم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در پایان سخنان خود خواستار اهدای کتاب از طرف مردم به کتابخانه‌ها شد و ابراز داشت: خیرین و عموم مردم نیز می‌توانند در ایجاد ایستگاه مطالعه یاریگر کتابخانه‌های عمومی استان باشند و در این امر مهم مشارکت کنند و سهمی در ارتقای فرهنگ مطالعه در جامعه و به تبع آن در ارتقای فرهنگ جامعه داشته باشند.

انتهای پیام/62005/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول