اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه‌فجر

نخستین سازه ایستگاه مطالعه در دادگستری کردستان رونمایی شد

خبرگزاری فارس: به مناسبت ایام دهه مبارک فجر نخستین سازه ایستگاه مطالعه کردستان در مجتمع قضایی شهید بهشتی دادگستری استان کردستان رونمایی شد.

نخستین سازه ایستگاه مطالعه در دادگستری کردستان رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در حاشیه افتتاح نخستین سازه ایستگاه مطالعه کردستان که با حضور رئیس کل دادگستری و برخی از مسئولان قضایی استان در شهر سنندج برگزار شد، اظهار داشت: راه‌اندازی طرح ایستگاه مطالعه در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در ترویج فرهنگ مطالعه است.

عطا‌الله رستگار گفت: ایستگاه‌های مطالعه، سازه‌های ویژه نگهداری کتاب هستند که به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی طراحی شده و بر اساس برنامه در مکان‌های پرازدحام برای استفاده عمومی نصب می‌شوند.

وی ادامه داد: سازه‌های مذکور به منظور ارائه 15 عنوان کتاب در موضوعات مختلف طراحی‌شده و عناوین کتاب‌ها به صورت ماهیانه تغییر می کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با اشاره به اینکه سالیانه در هر سازه بیش از 7 هزار نسخه کتاب قرار داده می‌شود، افزود: هموطنان می‌توانند کتاب‌های مورد علاقه را بردارند و پس از مطالعه به همان ایستگاه و یا ایستگاه‌های دیگر تحویل دهند.

رستگار گفت: در انتخاب عناوین و موضوعات کتاب‌ها تلاش شده است موضوعات عمومی و مورد نیاز آحاد جامعه مدنظر قرار گیرد.

وی گفت: دین و مذهب، ادبیات، تاریخ، زن و خانواده، علوم و فنون و کودک و نوجوان از اولویت‌های عناوین کتاب‌های عرضه‌شده در سازه‌های ایستگاه مطالعه است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان نیز در این مراسم به نقش مهم مطالعه در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: ارتقای سطح بصیرت و آگاهی عمومی از نیازهای جوامع امروز است.

علی‌اکبر گروسی با تقدیر از نهاد کتابخانه‌های عمومی در راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه، تصریح کرد: توجه به نیازهای مخاطبان با توجه به محل نصب سازه امر بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: ارتقای شاخص‌های مطالعه در کشور اسلامی ایران ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است و خوشبختانه متولیان فرهنگی در این زمینه فعالیت های مؤثری انجام داده‌اند.

انتهای پیام/79001/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول