اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه فجر

ایستگاه مطالعه در فرودگاه اردبیل راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: همزمان با ایام دهه فجر اولین ایستگاه مطالعه در فرودگاه اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

ایستگاه مطالعه در فرودگاه اردبیل راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: به یمن سی و چهارمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران و همزمان با سراسر کشور اولین ایستگاه مطالعه در استان با هدف دسترسی آسان به کتاب و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در بین عموم مردم در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری راه‌اندازی می‌شود.

صادق فرهمند امین خاطرنشان کرد: قرار است این راه‌اندازی فردا با حضور مسئولان فرودگاه‌های استان اردبیل و کتابخانه‌های عمومی طی مراسمی برگزار شده و از اولین ایستگاه مطالعه رونمایی شود.

وی در خصوص سازه ایستگاه مطالعه نیز یادآور شد: سازه‌ای که در ایستگاه مطالعه پیش‌بینی شده است، سازه مناسب با هدف استفاده عموم مردم از کتاب‌هایی با موضوعات و تنوع گروه‌های سنی و جنسی مختلف است که علاقمندان می‌توانند در فضاهای پر‌تردد به ویژه فضاهای انتظاری از این مجموعه استفاده کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: با هدف اهدای کتاب به کتابخانه‌ها در فضای ترددی مردم، قفسه‌های کتاب به گونه‌ای طراحی شده تا عموم مردم در کنار مراجعه بتوانند کتاب‌های بلااستفاده خود را که در منازل وجود دارد، در این قفسه‌ها قرار داده و در حقیقت با این اقدام فضایی را فراهم کنند تا دیگران نیز از فضای کتابخانه‌ای عمومی استفاده کنند.

فرهمند امین بیان داشت: قفسه کتاب با 15 عنوان کتاب مفید شامل پنج عنوان کتاب کودک و نوجوان و 10 عنوان کتاب مخصوص بزرگسالان طراحی شده است تا عموم مراجعان بتوانند از آن استفاده کنند.

این مسئول افزود: کتاب‌های کودک و نوجوان که شامل مقاطع مختلف پیش‌دبستانی، کودکان سال‌های آغاز دبستان،‌ پایان دبستان، نوجوانان مقطع راهنمایی و نوجوانان مقطع دبیرستان لحاظ شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل تصریح کرد: کتاب‌های بزرگسالان نیز با موضوعاتی نظیر دین، داستان، شعر، خاطره، طنز، خانواده، تاریخ، اندیشه، علوم و فنون، ادبیات و دانستنی‌های عمومی و دو عنوان برای بزرگسالان با تحصیلاتی کمتر از مقطع راهنمایی در نظر گرفته شده است.

فرهمند امین ادامه داد: این حرکت به سرعت ادامه می‌یابد و قرار است 10 ایستگاه مطالعاتی دیگر نیز در مناطق پر‌تردد و پرجمعیت با ظرفیت بیش از 50 هزار جلد کتاب راه‌اندازی شود.

وی راه‌اندازی این ایستگاه‌ها را در ارتقای فرهنگ مطالعه و جلوگیری از اتلاف وقت آحاد مختلف جامعه در نقاط پر ‌ازدحام موثر دانست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل ابراز داشت: در حال حاضر با تلاش‌ها و همت جمعی در ترغیب و تشویق عموم مردم به امر مطالعه اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی به 85 هزار نفر رسیده است.

فرهمند امین تاکید کرد:‌ با رشد این عضویت اعضای کتابخانه‌ها شامل هفت درصد جمعیت استان می‌باشد که در تلاش هستیم این پایه عضویت کتابخانه‌ها را به 10 درصد جمعیت استان برسانیم.

این مسئول همچنین ساخت و سازهای کتابخانه‌ها را در پنج سال گذشته بیش از دو برابر عنوان کرد و گفت: مطابق با آمار‌های سال 85 مجموع زیر‌بنای کتابخانه‌های عمومی استان 12 هزار و 803 متر‌مربع بود که این رقم با 110 درصد افزایش هم‌اکنون به 26 هزار و 900 متر‌مربع رسیده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در پایان اذعان داشت: در مقایسه آمارهای پنج ساله اخیر در بین استان‌های کشور اردبیل در این شاخص رتبه پنجم کشوری را کسب کرده است.

انتهای پیام/62005/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول