اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زابل:

شهادت کامل‌ترین نسخه الهی و نتیجه سلامت روح و روان است

خبرگزاری فارس: فرماندار زابل گفت: شهادت کامل‌ترین نسخه الهی و نتیجه سلامت روح و روان، شفای امراض درونی و کمال بشر است.

شهادت کامل‌ترین نسخه الهی و نتیجه سلامت روح و روان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، هوشنگ ناظری صبح امروز در مراسم نخستین یادواره شهدای یگان قرارگاه عملیاتی شهید هراتی سیستان در محل سالن آمفی تئاتر دانشگاه زابل اظهار داشت: شهادت ریشه در صبر دارد و اگر فردی روح و روانش سالم باشد به فرهنگ شهادت طلبی می‌رسد.

وی با اشاره به فرهنگ شهادت طلبی که یکی از مهم‌ترین راهکارهای اجتماعی دین برای تحصیل هدف پیشین است افزود: قدرت، صبر، استقامت، انسجام، آخرت خواهی، مبارزه با کفر، جدا شدن از تعلقات و ظرفیت بالای درونی از مهم‌ترین ویژگی‌های شهدا و شهادت است چراکه  فرهنگ جامعه دینی را اقتدار، عزت و استحکام می‌بخشد.

فرماندار زابل ادامه داد: شهید سالک واقعی و حقیقی راه است و اگر جامعه دچار عزت و استحکام می‌شود مدیون خون شهید و از خودگذشتگی شهدا است.

ناظری بیان داشت: شهدا انسان‌های فهیمی بودند چرا که حق و باطل را خوب می‌شناختند لذا حق و باطل گاه مانند کف و آب هستند که تشخیص و جدایی آنان ساده است و گاه آنچنان به هم مخلوط شده‌اند که باید با حرکت‌های تند و پرحرارت از هم جدا شوند.

وی تصریح کرد: شهدا انسان‌های عاقل و عاشقی هستند که در مسیر خود یک لحظه کوتاهی نکردند و بهترین معامله را با خدا انجام دادند و بالاترین سود معنوی را به دست آوردند که اثرات آن در جامعه فعلی قابل احساس و مشاهده است.

فرماندار زابل با تأکید بر اهمیت جایگاه و مقام شهدا خاطرنشان کرد: آیات متعددی در قرآن به صورت صریح درباره کسانی که در راه خدا کشته شده باشند وجود دارد که همه آنها بیانگر منزلت و نقش شهدا است و نسل فعلی ضمن ادامه راه آنها باید بهترین بهره‌برداری را بکنند.

ناظری ادامه داد: شهادت نتیجه سلامت روان، روحیه شجاعت و انتخاب آگاهانه است لذا مقاومت و پویایی جامعه را به دنبال دارد.

وی با اشاره به فشارهای همه جانبه دشمنان نظام گفت: اقتدار دین، بالندگی جامعه و اقتدار جامعه اسلامی در گرو فرهنگ و شهادت طلبی است که این فرهنگ نیز مبتنی بر قدرت طلبی است.

انتهای پیام/75002/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول