اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه سلامت روان دانشگاه پزشکی کرمان:

15 درصد جمعیت هر جامعه‌ای افسرده است

خبرگزاری فارس: مدیر گروه سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: حدود 15 درصد جمعیت هر جامعه‌ای به افسردگی مبتلا هستند.

15 درصد جمعیت هر جامعه‌ای افسرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی بهرام‌نژاد پیش از ظهر امروز در جمع بانوان کرمانی اظهار داشت: افسردگی از بیماری‌های شایع است و حدود 15 درصد جمعیت هر جامعه‌ای به افسردگی مبتلا هستند.

وی با بیان اینکه بیماری افسردگی درمانی راحت و میزان درمان‌پذیری بالایی نیز داد، ادامه داد: افسردگی وضعیت بهداشتی است که در مورد آن برداشت‌های اشتباهی وجود دارد و به صورت انگ و تبعیض درک می‌شود.

بهرام‌نژاد عنوان کرد: افسردگی منجر به بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و معضلات می‌شود و در همه گروه‌ها، سن، نژادها، مذاهب و سطح درآمدی وجود دارد.

وی ابراز داشت: افسردگی نشانه ضعف و نقص نیست و افراد دارای این بیماری نمی‌توانند بدون کمک دیگران بیماری خود را بهبود ببخشند.

بهرام‌نژاد با اشاره به ریزفاکتورهای بیماری افسردگی گفت: مشکلات اجتماعی، ژنتیک، قرار گرفتن در معرض خشونت، جدایی یا طلاق، بیماری‌های مزمن از جمله این موارد است.

وی خاطرنشان کرد: دو نشانه اصلی افسردگی اندوه و لذت نبردن است که البته این موارد نیز باید حداقل به مدت دو هفته در فرد دیده شود.

کارشناس‌ارشد روان‌شناسی بالینی بیان کرد: افسردگی در جوامع ما بیشتر به صورت جسمی بروز می‌کند، زیرا سیستم بدن علائم را به سمتی می‌برد که سود ببرد.

وی ادامه داد: 65 درصد افرادی که به طب عمومی مراجعه می‌کنند از مشکلات روانپزشکی رنج می‌برند، اما علائم آنها به صورت جسمی بروز کرده است.

بهرام‌نژاد افزود: ناامیدی و بدبینی، احساس گناه و درماندگی، مشکل در تمرکز، حافظه و تصمیم‌گیری، کاهش انرژی و احساس کندی در عمل افکار از جمله موارد افسردگی است.

وی عنوان کرد: مراقبت‌های بیش از حد دیگران فرد را دچار درماندگی می‌کند، به ازای هر ساعت افکار منفی خستگی برابر با بریدن درختی با قطر یک متر برای فرد به همراه دارد.

بهرام‌نژاد گفت: تغییر در الگوی خواب، تغییر در اشتها و وزن، بی‌قراری، تحریک‌پذیری، افکار مرگ و خودکشی و علائم فیزیکی ماندگار که به درمان پاسخ نمی‌دهد در فرد افسرده دیده می‌شود.

وی افزود: مراقبت از خود، درخواست حمایت از دیگران، صحبت کردن و گوش دادن، حمایت از درمان، کمک به سیستم سلامت روان، کمک به انجام وظایف روزانه، حمایت‌ از فعالیت‌های منظم در بهبود افسردگی موثر است.

انتهای پیام/80017/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول