اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبر داد

فعالیت 620 خانه بهداشت و 120 مرکز درمانی در گلستان

خبرگزاری فارس: معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از فعالیت 620 خانه بهداشت و 120 مرکز درمانی در گلستان خبر داد.

فعالیت 620 خانه بهداشت و 120 مرکز درمانی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، صادقعلی تازیکی صبح امروز در جمع مدیران بهداشت و درمان استان گلستان با تبریک ایام‎الله دهه‎فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت: موضوع بهداشت از مهم‌ترین فعالیت‎هایی است که دانشگاه علوم پزشکی به آن می‎پردازد.

وی تصریح کرد: بهورزان ما خط مقدم تامین سلامت مردم هستند و در دورترین نقاط و سخت‎ترین شرایط کار می‎کنند، ولی از چشم اصحاب رسانه پنهان است.

رسانه‎ها در بهبود وضعیت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی کمک کنند

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است متذکر شد: اگر دانشگاه در زمینه بهداشت به خوبی عمل نمی‎کند و وضعیت موجود را به سمت وضعیت مطلوب ترسیم نمی‎کند رسانه‎ها باید در این زمینه دقیق و عمیق باشند.

تازیکی یادآور شد: در بخش درمان، دانشگاه علوم پزشکی تعداد 16 بیمارستان در بخش دولتی و شش بیمارستان در بخش خصوصی دارد.

این مسئول با اشاره به وظایف بخش درمان ابراز داشت: علاوه بر فعالیت در بخش بیمارستان‎ها، نظارت بر تمام مطب‎ها، داروخانه‎ها و فعالیت‎های درمانی استان از وظایف این بخش است.

ارائه 200 مقاله بین‎المللی دانشگاه علوم پزشکی در بخش پژوهش

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: تمام فعالیت‎هایی که در حوزه درمان انجام می‎شود اعم از نظارتی و عملیاتی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی است.

تازیکی با بیان اینکه بخش آموزش عالی متولی تولید علم، تدریس و تحصیل است گفت: فعالیت آموزش عالی در راستای پژوهش، آموزش و دانشجویی فرهنگی خلاصه می‎شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی گلستان در بخش پژوهش حدود 200 مقاله بین‎المللی داشت و رتبه خوبی در بین دانشگاه‎ها کسب کرد.

2 میلیارد تومان در بخش دانشجویی و فرهنگی هزینه شده است

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گلستان از تعداد 25 رشته تحصیلی در بخش آموزش عالی خبر داد و بیان داشت: این تعداد رشته تحصیلی در قالب شش دانشکده و 173 هیئت علمی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و دکترای تخصصی است.

تازیکی بیان داشت: تقریباً به ازای هر دانشجو در سال گذشته یک میلیون تومان فقط در بخش دانشجویی و فرهنگی هزینه شده و در سال‌جاری برای 2 هزار دانشجو 2 میلیارد تومان در بخش دانشجویی و فرهنگی هزینه شده است.

وی عنوان کرد: در سال‌جاری به صددرصد دانشجویانی که تقاضای خوابگاه داشتند این مهم تحقق یافت و برای ایاب و ذهاب دانشجویی نیز بین هفت تا 11 اتوبوس از شهرداری برای ساعات مختلف اجاره شد.

اجرای 80 برنامه بزرگ فرهنگی و تربیت‎بدنی برای دانشجویان علوم پزشکی گلستان

این مسئول در پایان اذعان داشت: در بخش فرهنگی و تربیت‎بدنی 80 برنامه بزرگ را در سال‌جاری تا پایان آذر برای دانشجویان اجرا کردیم و 530 میلیون تومان نیز وام تحصیلی ضروری و مسکن در اختیار دانشجویان این دانشگاه قرار گرفت.

انتهای پیام/2307/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول