اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در گفت‌و‌گو با فارس خبر داد

اعزام 464 کاروان سلامت به استان‌ها / کاروان سلامت این هفته در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: در 10 ماه گذشته تا کنون 464 کاروان سلامت در سطح کشور به صورت شهرستانی و استانی برای درمان و ارائه اقلام دارویی و بهداشتی اعزام شده‌اند.

اعزام 464 کاروان سلامت به استان‌ها / کاروان سلامت این هفته در خراسان جنوبی

فرحناز رافع امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس اظهار داشت: طی برنامه یک ساله بنا داریم تا در هرفصل کاروان سلامت را به صورت ملی برای ارائه خدمات سلامت به استانهای کشور اعزام کنیم.

وی ادامه داد: در 10 ماه گذشته تاکنون 464 کاروان سلامت در سطح کشور به صورت شهرستانی و استانی برای درمان و ارائه اقلام دارویی و بهداشتی اعزام شده‌اند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: کاروان سلامت متشکل از پزشک عمومی، متخصصان مغز و اعصاب، قلب و عروق،زنان و زایمان، چشم و جراحی عمومی هستند که همگی به صورت داوطلبانه همکاری تنگاتنگی با سازمان داوطلبان هلال‌احمر دارند.

به گفته رافع مناطق کم برخوردار،‌حاشیه شهرها و روستاها بیشترین نقاط مد نظر برای اعزام کاروان سلامت است.

وی اضافه کرد: به عنوان نمونه ابتدای بهمن کاروان سلامت به استان سیستان و بلوچستان اعزام شد که یک تیم 40 نفره از پزشکان و پیراپزشکان در این کاروان حضور داشتند.

رافع گفت: کار درمان، توزیع دارو و حتی ارجاع بیماران برای بستری و درمان طولانی مدت در شهر ایرانشهر و 20 روستای حاشیه آن و شهر کنارک به همراه 10 روستای حاشیه آن برای بیماران انجام شد.

وی از اعزام کاروان سلامت به خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این تیم پنجشنبه 12 بهمن برای ارائه خدمات درمانی به زلزله زدگان خراسان جنوبی اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول