اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه فجر

35 پروژه در بخش آب و فاضلاب مشهد به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: 35 پروژه در بخش آب و فاضلاب مشهد در ایام دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

35 پروژه در بخش آب و فاضلاب مشهد به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدحسن شاه‌عالمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 33 پروژه و شروع عملیات اجرایی 22 پروژه آب و فاضلاب با هزینه‌ای بالغ بر 5860 میلیون ریال در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه از این تعداد، 25 پروژه در بخش فاضلاب و هشت پروژه در بخش آب بهره‌برداری است، ادامه داد: پروژه‌های طرح توزیع آب سد دوستی در سطح شهر مشهد شامل پل استقلال تا ابتدای بلوار جانباز، میدان آزادی تا پل استقلال، پهنه A بلوار طبرسی، حدفاصل چهارراه مجلسی تا میدان فجر و اجرای خط 500 میلیمتری حد فاصل چهارراه زرینه تا میدان شهید گمنام از پروژه‌های قابل بهره‌برداری شبکه آب مشهد در این ایام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد یادآور شد: عملیات اجرایی این پروژه‌ها با تامین اعتبار از محل اعتبارات استانی از سال 90 آغاز شده است.

شاه‌عالمی افزود: پروژه‌های کروکی‌های پراکنده شبکه توزیع آب سطح شهر مشهد نظیر شهرک امام علی (ع) و اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب شهرک صابر فاز 2 نیز از پروژه‌هایی هستند که در امسال عملیات اجرایی آن آغاز و با تامین اعتبار از محل اعتبارات استانی آماده بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت آبفا مشهد در ادامه به پروژه‌های قابل بهره‌برداری در بخش فاضلاب اشاره و عنوان کرد: اجرای خطوط فاضلاب در محدوده‌های بهار، فدائیان‌اسلام و ده دی، کوی امیر، بلوار شهید عبادی، بلوار طبرسی، بعثت، امت و مجلسی، مسلم، گاز و محدوده باقی‌مانده بوستان بسیج از خطوط اجرایی شبکه فاضلاب مشهد است.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی این پروژه‌ها با تامین اعتبار از محل اعتبارات ملی از سال 90 آغاز و آماده بهره‌برداری است.

شاه‌عالمی ادامه داد: خطوط اجرایی شبکه فاضلاب در محدوده‌های صابر، الهیه،و کلکتور سجادیه، آرمیس نیز از جمله پروژه‌هایی است که با تامین اعتبار از بخش اعتبارات ملی استانی، عملیات اجرایی آنها در امسال آغاز و هم‌اکنون آماده بهره‌برداری هستند.

مدیرعامل شرکت آبفا مشهد همچنین در تشریح آغاز عملیات اجرائی 22 پروژه خطوط اجرایی شبکه آب و فاضلاب گفت: پروژه‌های مذکور با مجموع اعتباری بالغ بر 390 هزار و 692 میلیون ریال اجرا می‌گردد.

وی با اشاره به حفاری و تجهیز 11 حلقه چاه در سطح شهر مشهد افزود: عملیات احداث مخزن 60 هزار متر مکعبی بتنی مدفون ذخیره آب پهنه A، عملیات طرح توزیع کمی و کیفی آب شرب شهر مشهد پروژه بهسازی و بازسازی کلکتور ورودی مخزن L و خطوط آب مرتبط و عملیات اصلاح و توسعه شبکه آب شرب شهر مشهد به متراژ 78 هزار و 410 متر به صورت پراکنده، از پروژه‌هایی هستند که عملیات اجرایی آنها با تامین اعتبار از محل اعتبارات استانی و منابع داخلی در این ایام مبارک آغاز می‌شود.

شاه عالمی خاطر نشان کرد: عملیات اجرای خطوط فاضلاب محدوده ضلع شرقی بلوار میرزا کوچک خان، ضلع شرقی بلوار امت،( زونO) نیز تنها پروژه در بخش فاضلاب شهر مشهد است که در این ایام کلنگ‌زنی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد تاکید کرد: کسب رتبه برتر در بخش کنترل کیفیت آب در بین شرکت‌های آب و فاضلاب شهری کشور طی دو سال متوالی و بهره‌مندی 100 درصد شهروندان مشهدی از شبکه آب شرب سالم را به‌دست آورده‌ایم.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی پروژه فاضلاب مشهد نیز از سال 1373 آغاز و مطابق برنامه در پایان سال 1395 در بخش شبکه باید 3 هزار و 52 کیلومتر شبکه فاضلاب اجرایی شود که در حال حاضر حدود 2 هزار کیلومتر اجرا شده است.

انتهای پیام/70005/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول