اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان کرمان خبر داد

بهره‌برداری از شبکه فاضلاب کرمان 93 / پیشنهاد بالای دولت برای قیمت بنزین

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: شبکه فاضلاب شهر کرمان با حمایت‌های دولت در سال 93 تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از شبکه فاضلاب کرمان 93 / پیشنهاد بالای دولت برای قیمت بنزین

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان محمدمهدی زاهدی در نشست شورای مشاوران بحران کمبود آب در استان کرمان را بسیار مهم و اساسی اعلام کرد.

زاهدی افزود: برای حل این مشکل دو پروژه عظیم آبرسانی به استان کرمان به تصویب دولت رسیده که شامل انتقال آب از عظیم‌آباد اصفهان با هزینه‌ای برابر با یک هزار میلیارد تومان و همچنین انتقال آب از خلیج فارس با هزینه‌ای حدود 2 هزار میلیارد تومان است که بخش خصوصی عهده‌دار آن شده است و همچنین مقرر شد از طرف دولت به این مسئله یارانه تعلق گیرد.

وی با اشاره به اینکه اجرای شبکه فاضلاب شهر کرمان به دلیل کمبود اعتبارات تاکنون سرعت مطلوبی نداشته است، بیان کرد: با صحبت‌هایی که در دومین جلسه ستاد راهبردی استان کرمان انجام شد با حمایت‌های دولت تا انتهای سال 93 فاضلاب شهر کرمان به پایان می‌رسد.

زاهدی افزود: کرمان در زمینه معادن غنی‌ترین استان است و در بحث توسعه صنایع مس و فولاد کارهای خوبی در استان صورت گرفته، اما هنوز از ظرفیت بزرگی که به ویژه در زمینه صنایع مس وجود دارد به درستی استفاده نشده است.

وی تصریح کرد: پس از تشکیل ستاد راهبردی جنوب استان کرمان در نخستین سفر استانی رئیس جمهور به کرمان با توجه به ضرورت توسعه دیگر مناطق استان ستاد راهبردی استان کرمان تشکیل شد و تاکنون جلسات خوب و موفقیت‌آمیزی با اعضای دولت داشته‌ایم که مهمترین آنها تصویب اصلاح خط آهن کرمان - یزد، طرح فاضلاب استان و ایجاد فضاهای فرهنگی بوده است.

زاهدی بیان کرد: در زمینه گردشگری نیز برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام گرفته است و در اسفند ماه سال جاری با برگزاری نشست سراسری میراث فرهنگی در جیرفت، نمایشگاه دائمی میراث در کرمان آغاز به کار می‌کند و همچنین اردیبهشت سال آینده کرمان میزبان همایش بزرگ گردشگری است که هدف از برگزاری آن ترسیم جایگاه تمدن استان کرمان در ایران و جهان است.

وی مهمترین مسائل روز ایران را بحث تورم و همچنین بررسی بودجه سال آینده توسط مجلس ذکر کرد و افزود: چندی قبل جلسه‌ای با حضور کارشناسان اقتصادی دولت و مجلس در حضور مقام معظم رهبری برگزار شد و در این جلسه رهبری به دولت نصیحت کردند که وارد مباحث احساسی و بی‌فایده نشوند، چرا که دهک‌های پایین جامعه بیش از این تاب گرانی و تورم را ندارند.

زاهدی گفت: بعد از دیدار با رهبری جلسات مشترکی بین دولت و مجلس برگزار شد و نتیجه آن تشکیل کمیته‌های تولید، خدمات‌رسانی به دهک‌های پایین جامعه و ارز بود که البته دولت در این جلسات تاکید زیادی بر اجرای فاز دوم هدفمندی داشت و به عنوان مثال برای بنزین قیمت بالایی را پیشنهاد دادند که با مخالفت شدید مجلس مواجه شد، زیرا تورم زیادی را به دنبال دارد.

انتهای پیام/2446/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول