اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه فجر امسال

بهره‌برداری و افتتاح 29 پروژه آب و فاضلاب در هرمزگان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل آبفای استان از افتتاح و بهره‌برداری 29 پروژه با اعتباری معادل 550 میلیارد در دهه فجر امسال خبر داد.

بهره‌برداری و افتتاح 29 پروژه آب و فاضلاب در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس حسین خادمی صبح امروز با تبریک فرارسیدن سی و چهارمین بهار پیروزی شکوهمند انقلاب و ایام مبارک فجر در جمع خبرنگاران به تشریح پروژه‌های قابل افتتاح و بهره‌برداری در بخش آب و فاضلاب پرداخت و اظهار داشت: از این تعداد، 12 پروژه با هزینه‌ای بالغ بر 165 میلیارد ریال در بخش فاضلاب و 15 پروژه با هزینه‌ای بیش از 160 میلیارد ریال در بخش آب در شهرها و جزایر استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: همچنین دو پروژه سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی شامل؛ آبشیرین کن  500 متر مکعبی جزیره فارور با اعتبار 14 میلیارد ریال و آبشیرین کن بندرلنگه در دو فاز در مجموع با ظرفیت 16 هزار متر مکعب در شبانه روز با سرمایه گذاری کلی به میزان 210 میلیارد ریال به بهره‌برداری می رسد.

مدیر عامل آبفای هرمزگان افزود: البته فاز دوم آبشیرین کن بندرلنگه با ظرفیت 11 هزار متر مکعب در شبانه روز در سه ماه نخست سال 92 به بهره‌برداری خواهد رسید.

خادمی بیان کرد: اجرای شبکه‌های اصلی و فرعی برخی از مناطق شهر بندرعباس، پروژه تعاونی‌های مسکن مهر، شهرک پیامبر اعظم، اجرای شبکه‌های فاضلاب مسکن مهر شهرهای رودان و میناب و احداث تصفیه خانه فاضلاب جزیره لاوان از جمله مهم‌ترین پروژه‌های قابل افتتاح در بخش فاضلاب است.

وی افزود: در بخش آب نیز، بازسازی شبکه آب شهرها، احداث خطوط انتقال، طرح انتقال آب به شهرک‌های صنعتی، حفر و تجهیز چاه و آبرسانی به تعاونی‌های مسکن مهر از مهم‌ترین پروژه‌های این بخش است.

این مسئول در پایان تصریح کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها ظرفیت تامین آب شهرهای استان به میزان 100 لیتر در ثانیه افزایش خواهد یافت و در بخش فاضلاب نیز مشکلات جمع آوری فاضلاب برطرف می‌شود. 

انتهای پیام/88007/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول