اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش:

سرانه مطالعه در آبپخش مطلوب نیست

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش گفت: آبپخش از دیرباز مهد پرورش عالمان بزرگ و اندیشمندان خوشنام بوده و در شرایط فعلی سرانه مطالعه در آبپخش مطلوب نیست و همه باید برای گسترش سرانه مردم بکوشیم.

سرانه مطالعه در آبپخش مطلوب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، محمدرضا دهقانی شنبه‌شب در آئین افتتاح نمایشگاه کتاب فجر در آبپخش اظهار داشت: دهه فجر انقلاب اسلامی نمایش اقتدار و بصیرت ملت است و مردم ایران بهره‎های زیادی از انقلاب اسلامی گرفته‏‌اند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه‌های دهه فجر باید به‌گونه‌ای باشد که برای تمامی آحاد و اقشار جامعه مثمرثمر باشد و زمینه جذب و حضور پرشور و پررنگ ایشان در برنامه‌ها را فراهم کند.

دهقانی تصریح کرد: در عرصه فرهنگ و هنر مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش کوشیده تا با برنامه‌ریزی و برگزاری برنامه‌های متنوع، پاسخگوی نیازها و خواسته‌های تمامی مردم باشد و به‌ گونه‌ای برنامه‌های ما در دهه فجر سال جاری متفاوت با سال‌های گذشته بوده است.

وی سرانه پایین مطالعه را یکی از معضلات اساسی در عرصه فرهنگی آبپخش یاد کرد و افزود: آبپخش از دیرباز مهد پرورش عالمان بزرگ و اندیشمندان خوشنام بوده و در شرایط فعلی، سرانه مطالعه در آبپخش مطلوب نیست و همه باید برای گسترش سرانه مردم بکوشیم.

این مسئول اذعان داشت: رایزنی با ادارات و دستگاه‌های اجرایی برای اهدای کتاب به‌ عنوان هدایا و جوایز از مسائلی است که در ماه‌های گذشته پیگیری‌هایی در این خصوص داشته‌ایم و توافقاتی در این زمینه صورت پذیرفته است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش عنوان کرد: برپایی نمایشگاه‌های کتاب در رشد و توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بین مردم مؤثر است و با تلاش‌ها و پیگیری‌های مکرر این اداره، شاهد برپایی دو نمایشگاه کتاب در فاصله کم‌تر از سه ماه هستیم.

دهقانی ابراز داشت: در نمایشگاه فجر آبپخش شاهد توزیع قریب به یک هزار عنوان کتاب و 10 هزار جلد کتاب خواهیم بود و این کتب با تخفیف 15 درصدی در اختیار شهروندان فهیم آبپخشی قرار خواهد گرفت و امیدواریم شاهد استقبال گرم مردم از این نمایشگاه باشیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش در پایان یادآور شد: کتب توزیعی در این نمایشگاه در موضوعات مختلفی چون داستان و رمان، شعر و ادبیات، دین و اندیشه و مذهب، رایانه و کتب آموزشی هستند و با توجه به بضاعت نمایشگاه به نحوی برنامه‌ریزی شده که بتوانیم پاسخگوی نیازهای مطالعاتی عموم افراد و جامعه باشیم.

انتهای پیام/2451/ذ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول