اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قم در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب قم مطرح کرد

برنامه‌ریزی مدیریت شهری برای ارتقاء فرهنگ مطالعه در قم

خبرگزاری فارس: شهردار قم گفت: مدیریت شهری می‌تواند در ارتقاء فرهنگ مطالعه موثر بوده و در این زمینه با دستگاه‌های مسئول از جمله اداره کل ارشاد همکاری داشته باشد.

برنامه‌ریزی مدیریت شهری برای ارتقاء فرهنگ مطالعه در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری هشتمین نمایشگاه کتاب قم، محمد دلبری در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب استان قم با بیان اینکه توسعه کشور و ارتقاء سطح فرهنگی و اجتماعی شهروندان و هم‌وطنان با توسعه فرهنگ کتابخوانی محقق می‌شود، اظهار کرد: اگر مردم اهتمام جدی به کتاب خواندن داشته باشند شاهد پویایی و ارتقاء سطح جامعه در بخش‌های مختلف خواهیم بود.

وی تاکید کرد: پیشرفت کشور و رسیدن به نقطه مطلوبی که مد نظر مقام معظم رهبری در سطح منطقه برای تحقق سند چشم انداز 1404 است با تکیه بر فرهنگ مطالعه محقق می‌شود و باید نسل جوان اهتمام جدی نسبت به مطالعه کتاب داشته و از تجربیات دیگران بهره‌مند شوند.

شهردار قم با بیان اینکه ارتقاء سطح فرهنگ مطالعه در کشور در همه بخش‌ها تأثیرگذار خواهد بود، ادامه داد: مدیریت شهری می‌تواند در ارتقاء فرهنگ مطالعه موثر بوده و در این زمینه با دستگاه‌های مسئول از جمله اداره کل ارشاد همکاری داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های مجموعه مدیریت شهری و دیگر نهادها در توسعه فضای مطالعه و ارتقاء فرهنگ مطالعه استفاده کرد، گفت: اتوبوسرانی در همکاری با نهاد کتابخانه‌های عمومی و اداره کل ارشاد قم کتاب‌های کم حجم را در اتوبوس‌ها و تاکسی‌های سطح شهر قم در اختیار مردم قرار می‌دهد.

دلبری با اشاره به اینکه در بوستان‌های شهری زمینه خوبی برای برپایی نمایشگاه‌های کتاب وجود دارد تصریح کرد: در فرهنگسراها موضوع کتاب و کتابخوانی با مسابقات و برنامه‌هایی که معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری برنامه‌ریزی می‌کند دنبال خواهد شد.

وی در خصوص برگزاری هشتمین نمایشگاه کتاب قم بیان کرد: نمایشگاه کتاب در شهر قم که شهر علم و اجتهاد است قطعاً با استقبال خوبی روبه‌رو می‌شود و وجود 130 غرفه و حضور 200 ناشر نشان‌دهنده جایگاه مطالعه و نشر در این شهر است.

انتهای پیام/2258/ج/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول