اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم:

نمایشگاه‌ کتاب تلنگری برای افزایش مطالعه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب می‌تواند تلنگری باشد تا مردم توجه بیشتری به مطالعه غیردرسی و آموزشی داشته باشند.

نمایشگاه‌ کتاب تلنگری برای افزایش مطالعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری هشتمین نمایشگاه کتاب استان قم، علی فریدونی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های کتاب به عنوان فعالیت فرهنگی اظهار کرد: کارهای فرهنگی مانند دیگر فعالیت‌ها نیاز به ابزارهایی دارد تا به تربیت فکر، اندیشه، ذهن و آماده‌سازی مردم از نظر روانی کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه‌ها در آماده‌سازی فکر و ذهن مردم مؤثر است و به کتابخوانی کمک می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با اشاره به دیدار کتابداران با مقام معظم رهبری گفت: ایشان همه دستگاه‌ها مانند آموزش و پرورش، صدا و سیما و دستگاه‌های فرهنگی را به تشویق مردم به کتاب و کتابخوانی دعوت کردند.

فریدونی با بیان اینکه موضوع مطالعه یکی از مباحثی بوده که در برخی اقشار جامعه مورد غفلت واقع شده است، گفت: برخی اوقات خانواده‌ها برای مدرک، ارتقای آموزشی و سطوح تحصیلی به میزان فراوانی هزینه می‌کنند ولی به موضوع مطالعه که سبب پرورش فکر، ذهن و اندیشه‌های فرزندان آنها می‌شود کمتر توجه دارند.

وی یادآور شد: نمایشگاه‌های کتاب می‌تواند تلنگری باشد تا مردم توجه بیشتری به مطالعه غیر آموزشی داشته باشند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با تأکید بر ایجاد جذابیت‌های لازم در نمایشگاه‌ها گفت:‌ در نمایشگاه‌های کتاب در واقع موضوعات متنوع مورد نظر مردم و زمینه‌های مختلف علاقه‌مندی مردم به مطالعه اعم از موضوعات مذهبی، دینی و تاریخی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه‌های کتاب باید از تنوع و جذابیت برخوردار باشند عنوان داشت: در نمایشگاه‌ها باید با ایجاد جذابیت و تنوع لازم زمینه جذب نوجوانان، جوانان و بزرگسالان فراهم شود.

فریدونی خاطرنشان کرد: اگر جوانان بدون خانواده یا خانواده‌ها بدون جوانان جذب نمایشگاه‌ها ‌شوند آسیب محسوب می‌شود بنابراین لازم است بیش از گذشته به این امر توجه کنیم.

وی تفکیک نمایشگاه کودک و کتاب استان قم را مناسب‌تر از ادغام آن عنوان کرد و گفت: افراد دارای سلیقه مطالعاتی مختلف هستند بنابراین تفکیک موضوعی نمایشگاه‌ها به اشباع سلیقه‌های مطالعاتی آنها کمک می‌کند.

انتهای پیام/2258/ج/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول