اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت حوزه علمیه دهدشت

همایش عفاف و حجاب در دهدشت برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایشی با موضوع عفاف و حجاب با حضور پرشور بانوان دهدشتی در میدان امام حسین این شهر برگزار شد.

همایش عفاف و حجاب در دهدشت برگزار شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، در راستای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، همایشی با همین موضوع با حضور پرشور خواهران در میدان امام حسین دهدشت برگزار شد.

عبدالله حق‌جو از اساتید حوزه و دانشگاه در این همایش با بیان اینکه رعایت حجاب زمینه لازم برای رشد و کمال معنوی  است، اظهار داشت: حجاب چون صدفی گران‌بها بوده که مروارید شخصیت زن را در خود جای می‌دهد و نمی‌گذارد که این گوهر گرانبها در بازار داغ و پرمخاطره انسان‌های بوالهوس به قیمت ارزان فروخته شود.

این استاد حوزه به نقش امر به معروف و نهی از منکر در جلوگیری از بی‌حجابی و بدحجابی اشاره کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر در برقراری امنیت اجتماعی بسیار مؤثر است و این فریضه حیاتی که یکی از مهم‌ترین واجبات اجتماعی دین اسلام است، باید احیا شود.

حق‌جو وجود بی‌عدالتی، پارتی‌بازی، رشوه‌خواری و رواج فساد و فحشا در جامعه را نتیجه رهاکردن امر به معروف و نهی از منکر خواند و خاطرنشان کرد: بی‌توجهی به این فریضه مهم، باعث سلب آسایش و آرامش و به وجود آمدن هرج و مرج در جامعه می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر، هدف از برگزاری این همایش را اولین تلنگر عملی جهت احیای امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و افزود: متأسفانه این فریضه الهی چون متولی ندارد به فراموشی سپرده شده است.

حق‌جو با اشاره به شانه خالی کردن مردم و مسئولان از اجرای این فریضه تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک امر مردمی و عمومی است و بر تک‌تک مردم واجب عینی است و قوای سه‌گانه باید سازوکارهای متناسب این امر را فراهم کنند.

استاد حوزه علمیه با برشمردن شرایط امر به معروف و نهی از منکر و مراحل لازم جهت اجرای درست آن، ستادهای احیای امر به معروف و نهی از منکر، ائمه جمعه و جماعات، مساجد و هیئت‌های مذهبی را از جمله عوامل مؤثر در احیای این فریضه ذکر کرد.

حق‌جو در بخش دیگری از سخنان خود، ضعف مدیریت برخی مردها در خصوص ارزش‌های اخلاقی را یکی از زمینه‌های بروز بدحجابی عنوان کرد و بیان داشت: مردانی که از قاطعیت و صراحت در خصوص ارزش‌های اخلاقی خانواده برخوردار نیستند در حقیقت به زنان و دختران خود اجازه استفاده از هر نوع پوششی را می‌دهند.

 به گزارش فارس، در پایان این همایش، زنان شرکت کننده با صدور قطعنامه‌ای خواستار توجه مسئولان به پدیده بدحجابی و لزوم نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر شدند.

لازم به ذکر است، نمایشگاه عکسی با موضوع عفاف و حجاب در محل برگزاری همایش برپا شده بود که مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.

انتهای پیام/82008/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول