اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پیام وزیر علوم به کنگره حجاب و عفاف مطرح شد

هویت دینی دانشجویان آماج حملات فرهنگی غرب/ حجاب تنها در پوشش خلاصه نمی‌شود

خبرگزاری فارس: وزیر علوم در پیامی به مناسبت برگزاری کنگره حجاب و عفاف گفت: غربی‌ها هویت ایرانی و اسلامی دانشجویان را از آنها می‌گیرند و آنها را آماده پذیرفتن هویت غیرایرانی و غیر اسلامی می‌کنند.

هویت دینی دانشجویان آماج حملات فرهنگی غرب/ حجاب تنها در پوشش خلاصه نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، در پیام کامران دانشجو به مراسم افتتاحیه کنگره حجاب و عفاف که عصر امروز برگزار شد آمده است: غربی‌ها هویت ایرانی و اسلامی دانشجویان را از آنها می‌گیرند و آنها را آماده پذیرفتن هویت غیرایرانی و غیر اسلامی می‌کنند.

وی تصریح کرد: رعایت حجاب و عفاف در جامعه دانشگاهیان یکی از هنجارهای مورد قبول دانشگاهیان است. 

وزیر علوم با بیان اینکه نهادهای دیگر نیز در اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف نقش‌های بی‌بدیلی بازی می‌کنند خاطر نشان کرد: خانواده، مدرسه و رسانه بسیار قبل از زمانی که فرد به دانشگاه راه یابد تاثیرات مستقیم و غیر مستقیم زیادی دارند.

دانشجو اهتمام به امر حجاب و عفاف در جوامع دانشگاهی کشور را یک ضرورت دانست و یادآور شد: مسئولان فرهنگی آموزش عالی کشور باید بیش از پیش به مسائل حجاب و عفاف اهتمام بورزند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره تهاجم فرهنگی اظهار کرد: غربی‌های قصد دارند عرف‌های فرهنگی خود را به کشورهای مختلف تحمیل کنند.

وزیر علوم ادامه داد: فرهنگ‌های مداخله‌گر قصد دارند با ارائه الگوهای جدید پوشش در فرآیند جهانی شدن الگوهای استاندارد پوشش ایرانی و اسلامی را از بین ببرند و استانداردهای پوشش را دچار تحول کنند.

دانشجو با بیان اینکه حجاب و عفاف در دین اسلام 2 مقوله جدانشدنی است خاطر نشان کرد: به این معنی که در دین اسلام علاوه بر حجاب و پوشش ظاهری قوانین دقیقی نیز در مورد عفاف ذکر شده است.

وی ادامه داد: حجاب و عفاف تنها در پوشش ظاهری خلاصه نمی‌شود به عبارت دیگر یک فرد تنها با رعایت حجاب به قانون کامل حجاب و عفاف عمل نکرده است.

وزیر علوم اضافه کرد: پر واضح است که رعایت نکردن قوانین مربوط به حجاب و عفاف مانع از دستیابی آحاد جامعه به سعادت می‌شود.

دانشجو با بیان اینکه در هر جامعه بشری نوع پوشش و حدود آن دارای چارچوب معینی است تصریح کرد: این حدود و قوانین هویت فرهنگی جامعه را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: قوانین پوشش ظاهری افراد بر اساس معیارهایی مانند تاریخ، هنر، فرهنگ، ملت و اجتماع آن جامعه شکل می‌گیرد و از جامعه انتظار می‌رود که از آنها پیروی کنند.

وزیر علوم تصریح کرد: مسلما در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که اکثریت اعضای آن مسلمان هستند و افراد جامعه را مردمی معتقد به اصول دینی تشکیل می‌دهند انتظار می‌رود که پوششی متناسب با دین اسلام وجود داشته باشد.

انتهای پیام/70010/ج20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول