اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر علوم:

کندروی و تندروی در مسئله حجاب پاسخ مناسبی ندارد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: کندروی و تندروی در مسئله حجاب پاسخ مناسبی به همراه ندارد.

کندروی و تندروی در مسئله حجاب پاسخ مناسبی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد غلامرضا خواجه‌سروی عصر امروز در مراسم افتتاحیه همایش کلی حجاب و عفاف که در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد اظهار کرد: نسل جوان یک نسل دیندار است.

وی تصریح کرد: این نسل رسم و رسوم دینی را می‌داند و تنها جایی که در آن ضعف دارد مسئله احکام دین است که کم‌کاری مسئولان را می‌رساند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم ادامه داد: اگر برای دانشجویان در زمینه‌های دینی و شرعی مقرراتی وضع شود و به آنها الگوی درست ارائه شود حتما دانشجویان از سردرگمی که تا سال 86 به آن دچار بودند خلاص شده و مقررات را رعایت می‌کنند.

خواجه سروی با اشاره به مطالبات دانشجویان از مسئولان کشور خاطر نشان کرد: مطالبات این نسل تبدیل به مطالبات معناداری شده است که به جای تقاضاهای مادی و کوتاه دنیایی از مسئولان پیگیری فرمایشات و مطالبات مقام معظم رهبری را خواستار هستند.

وی با تاکید بر اینکه این نسل جوان سرمایه عظیمی است که می‌تواند بسیار کمک دهنده باشد، تصریح کرد: باید همانگونه که آموزش را به صورت تدریجی برای دانشجویان پیاده می‌کنیم اصول فرهنگی و اعتقادی را نیز به همین ترتیب پیاده کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تاکید کرد: کندروی و تندروی در مسئله حجاب پاسخ مناسبی به همراه ندارد و باید در این‌گونه مسائل بیشتر از روش‌های اعمالی تا روش‌های اعلانی استفاده کرد.

خواجه سروی با اشاره به اهمیت ازدواج خاطر نشان کرد: در جوامعی که دیندار نیستند و حدود بشری را رعایت نمی‌کنند الزامی به ازدواج وجود ندارد اما در جامعه‌ای مانند ایران باید ازدواج جدی گرفته شود.

وی اضافه کرد: باید برای ترویج ازدواج دانشجویان همه افراد جامعه با هم تعامل داشته باشند و در انجام این کار به نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها کمک کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با اشاره به اینکه باید به خواسته‌های انقلاب اسلامی در بدو به وجود آمدنش توجه کرد، گفت: اولویت باید در تاسیس دانشگاه‌ها تک جنسیتی باشد.

خواجه سروی ادامه داد: همچنین باید سرمایه‌گذاری روی ورودی‌های جدید دانشگاه‌ها را جدی گرفت تا این قشر به خوبی تربیت شوند.

وی اضافه کرد: در این راستا باید برنامه‌های فرهنگی برای دانشجویان جدیدالورود داشته باشیم تا این گروه از دانشجویان دستخوش آسیب‌های اجتماعی نباشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با بیان اینکه وضع حجاب در درون مؤسسات آموزش عالی نسبت به بیرون بهتر است خاطر نشان کرد: این در حالی است که از ابتدای انقلاب سرمایه‌گذاری بسیار اندکی در مورد مسائل فرهنگی در دانشگاه‌ها شده است.

خواجه سروی افزود: این نتیجه نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری در بخش فرهنگی دانشگاه‌ها بازده چند برابری دارد و باید در این زمینه سرمایه‌گذاری کرد زیرا همانگونه که از نام آموزش عالی پیداست انسان‌ها در آموزش عالی باید به فرهیختگی دست پیدا کنند.

وی سرمایه‌گذاری روی اعضای هیئت علمی را نیز یکی از ارکان اساسی ارتقای سطح فرهنگی آموزش عالی عنوان کرد و متذکر شد: اعضای هیئت علمی برای 30 سال، 30 نسل مختلف را آموزش می‌دهند و الگو برای آنها هستند و باید روی آنها برنامه‌ریزی‌های اساسی انجام گیرد تا بر روی دانشجو تاثیرات عمیق‌تری داشته باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم اظهار کرد: در حال حاضر برنامه‌ریزی‌هایی روی حوزه اساتید انجام شده است که در همه حوزه‌ها تاثیر خود را می‌گذارد.

انتهای پیام/70010/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول