اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین روز از دهه فجر

حوزه علمیه زینبیه خواهران آبیک راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: مرکز حوزه علمیه خواهران شهرستان آبیک با نام «زینبیه» هم‌زمان با نخستین روز از سی و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی در این شهر راه‌اندازی شد.

حوزه علمیه زینبیه خواهران آبیک راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌ الاسلام سیدابوتراب موسوی در مراسم راه‌اندازی حوزه علمیه زینبیه خواهران شهرستان آبیک اظهار داشت: با توجه به وجود مساجد متعدد در شهرستان آبیک، با کمبود روحانی مواجه هستیم و بیشتر مساجد به ویژه در روستاها با کمبود روحانی مواجه هستند.

وی افزود: زمین حوزه علمیه خواهران در شهرک قدس و حوزه علمیه برادران در جنب اداره تبلیغات اسلامی تهیه شده است و این در حالی است که نقشه احداث حوزه علمیه خواهران آماده شده ولی برای آغاز عملیات اجرایی این پروژه به اعتبار نیازمندیم.                                                                                                        امام جمعه شهر آبیک ادامه داد: در مهر ماه سال آینده نیز حوزه علمیه برادران در آبیک راه‌اندازی خواهد شد به شرطی که مسئولان مکان مناسبی را برای تحقق این امر اختصاص دهند.

موسوی اضافه کرد: در کمیته برنامه‌ریزی امسال شهرستان آبیک مبلغ سه میلیارد ریال اعتبار برای احداث حوزه علمیه اختصاص یافته بود که متاسفانه تاکنون ریالی تخصیص نیافته است.

وی پرورش روحانیون و طلبه زن را در شهرستان آبیک ضروری دانست و تصریح کرد: با پرورش و تربیت نیروهای بومی در شهرستان آبیک، مراسم و مجالس مذهبی با قوت بهتر و بیشتر برگزار می‌شود و نماز جماعت‌ها در مساجد و مدارس تعطیل نمی‌شود.

امام جمعه شهر آبیک تصریح کرد: مردم شهرستان آبیک نیز به روحانیون توجه خاصی دارند و خواهان حضور پررنگ روحانیون در شهرها و روستاها هستند لذا مطلوب است مسئولان شهرستان بسترهای لازم را برای راه اندازی حوزه علمیه برادران و نیز اختصاص اعتبارات در نظر گرفته شده بیاندیشند.

موسوی اذعان داشت: از مسئولان آموزش و پرورش شهرستان آبیک درخواست می‌کنیم که اگر فضای آموزشی خالی را در سطح شهر دارند برای راه ‌اندازی حوزه علمیه برادران اختصاص دهیم ولی اگر این مهم وجود نداشت از مسئولان درخواست می‌کنیم که مکانی را در نظر بگیرند که یا رایگان در اختیار ما قرار دهند و یا حداقل بتوانیم با پرداخت نصف هزینه اجاره مرکز حوزه علمیه برادران را در مهر ماه سال آینده راه‌ اندازی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: برای راه ‌اندازی حوزه علمیه برادران و اختصاص اعتبار برای احداث حوزه‌های علمیه خواهران و برادران در شهرستان آبیک به کمک همه مسئولان نیازمندیم و دستشان را برای مساعدت می‌فشارم هر چند ناچیز و کم باشد.

امام جمعه شهر آبیک بیان داشت: طی آزمون و مصاحبه 25 نفر از خواهران شهرستان آبیک پذیرفته شده‌اند که در مرکز حوزه علمیه زینبیه خواهران مشغول به تحصیل خواهند شد.

موسوی ابراز داشت: در اسفند ماه سال جاری 70 نفر از خواهران به طور پاره وقت و غیر حضوری پذیرفته شده و مشغول به تحصیل خواهند شد.

گفتنی است، حجت ‌الاسلام سیدابوتراب موسوی، حجت‌ الاسلام ابراهیم خودی‌زاده، حجت‌ الاسلام عبدالصمد رمضانی، سیدجلال حسینی، علی اکبر غنی‌زاده و حسن محمد دوست به عنوان هیئت امنای مرکز حوزه علمیه زینبیه خواهران شهرستان آبیک انتخاب شدند و خانم فاطمه لطفی به عنوان مدیر حوزه علمیه زینبیه خواهران شهرستان آبیک معرفی و منصوب شد.

انتهای پیام/77006/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول