اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت نخستین روز از دهه مبارک فجر

حجره زمان طلبگی امام خمینی در حوزه علمیه اراک گلباران شد

خبرگزاری فارس: به مناسبت نخستین روز از دهه مبارک فجر حجره زمان طلبگی امام خمینی (ره) در حوزه علمیه اراک طی مراسم با شکوهی با حضور جمعی از مسئولان گلباران شد.

حجره زمان طلبگی امام خمینی در حوزه علمیه اراک گلباران شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) اراک پیش از ظهر امروز در این مراسم با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران پرچم انسانیت، آزادی، شرافت و عدالت را در تمام دنیا برافراشته است، اظهار داشت: امام خمینی (ره) باعث شکل گیری انقلابی بزرگ و حکومت اسلامی در ایران شد، که باید برای شناخت امام راحل و درک عظمت وی که موجب شناخت کاملی از انقلاب خواهد شد تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام میرمهدی افزود: پشتیبانی مردم از ولایت فقیه عامل ادامه حیات طیبه انقلاب اسلامی و صلابت و اقتدار نظام اسلامی ایران در جهان است که مردم با حضور در برنامه‌های دهه فجر پشتیبانی خود را از ولایت فقیه اعلام خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه همچنین موجب تداوم و استمرار انقلاب اسلامی شده است، تصریح کرد: امام (ره) با پشتیبانی مردم سبب به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی شد که امروز این کشور در تمام عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی از استقلال کامل برخوردار است.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) اراک با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی در شرایطی که فضای کشور را استبداد، ظلم و سلطه بیگانگان در بر گرفته بود به پیروزی رسید و مردم و کشور را از وابستگی به کشورهای غربی و اروپایی آزاد کرد.

وی با اشاره به اینکه بدون شک اگر در راس انقلاب اسلامی ایران رهبری امام خمینی (ره) وجود نداشت، این انقلاب هرگز به پیروزی نمی‌رسید، بیان داشت: آنچه باعث پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد هدایت آن توسط امام راحل بود که با خلوص نیت و بدون هیچ چشم داشت مادی و برای رضای خدا سکان‌دار کشتی انقلاب شد.

میرمهدی بر لزوم آشنایی نسل جدید با شخصیت امام(ره) تاکید کرد و ادامه داد: برخورداری از کیاست، دقت نظر و فهم بالای دینی و سیاسی از ویژگی‌های مهم شخصیتی امام راحل است که جوانان و همه جهان باید با این شخصیت ارزنده آشنا شوند.

وی تاکید کرد: بدون شک پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان الگوی موفق حکومت‌داری اسلامی، حاصل رهبری داهیانه و پیامبرگونه امام (ره) و پشتیبانی جانانه مردم از ولایت فقیه بود.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) اراک اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران موجی از بیداری اسلامی را در میان کشورهای اسلامی به راه انداخته و به الگوی سایر کشورها تبدیل شده است.

حجره طلبگی امام راحل که در سال 1299 شمسی برای ادامه تحصیل به اراک آمدند، در جبهه شرقی ساختمان مدرسه سپهداری اراک که به مدرسه علمیه اراک شهرت دارد واقع شده و توسط میراث فرهنگی به ثبت آثار ملی رسیده است.

این مدرسه دینی در دوره قاجاریه و به دستور سپهدار اعظم اراک ساخته شده است و امروز طی مراسمی گلباران شد.

انتهای پیام/87007/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول