اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس موسسه قرآن و نهج‌البلاغه:

دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه توجه بیشتری به نهج‌البلاغه داشته باشند

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه قرآن و نهج‌البلاغه گفت: لازم است دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه توجه بیشتری به نهج‌البلاغه داشته باشند و معارف این کتاب ارزشمند را برای دیگران تبیین کنند.

دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه توجه بیشتری به نهج‌البلاغه داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام محمد رضازاده‌جویباری در مراسم افتتاحیه نخستین همایش ملی قرآن و نهج‌البلاغه که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد با اشاره به اهمیت والای نهج‌البلاغه نزد مسلمانان و شیعیان اظهار کرد: با این وجود در دنیای اسلامی آن طور که شایسته این کتاب ارزشمند است به آن پرداخته نشده است.

وی افزود: رهبر انقلاب بارها در سخنرانی‌های خود بر ضرورت پرداختن به نهج‌البلاغه تاکید فرموده‌اند و بر احیای آن اصرار دارند اما باید توجه داشته باشیم که تنها چاپ و نشر نهج‌البلاغه به معنای احیای آن نیست.

رئیس موسسه قرآن و نهج‌البلاغه با بیان اینکه بر اساس نوشته‌های شهید مطهری حتی در حوزه‌های علمیه نیز کتاب شریف نهج‌البلاغه آن طور که باید مورد استفاده قرار نمی‌گیرد گفت: مقام معظم رهبری سال 1379 را سال امیرالمؤمنین(ع) نامگذاری کردند اما هنوز هم به طور فیزیکی شاهد حضور نهج‌البلاغه در خانه‌ها نیستیم.

وی ادامه داد: بیش از 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد اما نهج‌البلاغه حتی در مساجد و دانشگاه‌ها نیز مورد توجه جدی قرار نمی‌گیرد.

رضازاده با اشاره به انتشار شرح و ترجمه‌های خوب از کتاب شریف نهج‌البلاغه طی سال‌های اخیر عنوان داشت: با این وجود عموم مردم با نهج‌البلاغه و معارف آن ناآشنا هستند و دسترسی آسان به این کتاب ارزشمند وجود ندارد.

رئیس موسسه قرآن و نهج‌البلاغه گفت: دومین همایش در این راستا با عنوان نهج‌البلاغه و انسان نیز در چند محور مختلف به زودی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/78004/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول