اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال در مجلس:

خلخال و کوثر پایلوت آبخیزداری معرفی شدند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان‌های خلخال و کوثر به عنوان پایلوت آبخیزداری استان اردبیل معرفی شدند تا این طرح‌ها به سرعت توسعه پیدا کند.

خلخال و کوثر پایلوت آبخیزداری معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری‌بنه خلخال عصر امروز در نشستی که با مسئولان منابع طبیعی و آبخیزداری استان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اولویت‌داری که در شهرستان‌های جنوب استان از مدت‌ها قبل مورد توجه قرار گرفته، استفاده از ظرفیت‌های طبیعی و خدادادی است تا در سایه آن بتوان به توسعه روزافزون این منطقه کمک کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه 48 درصد جنگل‌های استان و 34 درصد مراتع اردبیل در حوزه خلخال و کوثر قرار دارد و همچنین کوهستانی بودن خلخال و کوثر، ضرورت توجه به زیرساخت‌های لازم از جمله اجرای طرح‌های آبخیزداری که سبب کنترل سیلاب و رسوب شود بیشتر احساس می‌شود.

جعفری‌بنه خلخال خاطرنشان کرد: این امر در کنار کاستن از مشکلات حوزه آب و خاک فرصتی را فراهم می‌آورد تا پرورش آبزیان و رونق توسعه کشاورزی و باغداری بهتر و بیشتر فراهم آید.

این مسئول اضافه کرد: این ظرفیت‌ها اولویتی است که بعد از نشست‌ها و بررسی‌های علمی و کارشناسی شهرستان‌های جنوب استان به عنوان پایلوت آبخیزداری استان انتخاب شده است.

وی در ادامه بیان کرد: ‌به این منظور 12 طرح در راستای اهدافی که بیان شد در دو شهرستان مدنظر است که برخی از این طرح‌ها علی‌رغم اینکه سال‌ها است از مطالعه و اجرای آن گذشته است هنوز تعطیل است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با پیگیری‌های لازم و پایلوت قرار گرفتن این شهرستان در حدود 93 هزار هکتار اراضی حفاظتی داریم و عمده جنگل‌های ایرانی ـ تورانی کشور در این شهرستان‌ها قرار گرفته‌اند.

جعفری‌بنه خلخال توسعه طرح‌های آبخیزداری را از ضروریات برشمرد و یادآور شد: با این مهم توجهات استانی و کشوری به میزان کافی متمرکز این نقطه از استان می‌شود.

این نماینده مجلس گفت:‌ در این نشست پیرامون بحث توسعه گردشگری اندبیل خلخال نیز صحبت‌ها و رایزنی‌های لازم انجام شد و با توجه به وعده‌ای که با مردم داشتیم در راستای توجه به ظرفیت‌های موجود، واگذاری زمین از اراضی ملی برای ایجاد مجتمع تفریحی، گردشگری تله‌کابین اندبیل، پیست اسکی و برقراری ظرفیت‌های لازم برای ورزش‌های زمستانی انجام شده و ما در مرحله عقد قرارداد با بخش خصوصی هستیم.

وی در ادامه افزود: با عنایت به بازدید استاندار اردبیل از این منطقه و طرح باغ‌شهر توریستی استان در اندبیل نیاز به اعتبار و سرمایه‌گذاری بیشتری است تا بتوان این منطقه را رونق داده و در جذب سرمایه‌گذار بیش از پیش موفق عمل کرد.

انتهای پیام/62001/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول