اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی همدان:

همدان می‌تواند پایلوت‌ گردشگری زمستانی و ورزشی باشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری همدان گفت: با برگزاری شایسته ششمین جشنواره زمستانی همدان، این استان ظرفیت جذب گردشگران ورزشی که علاقمند به ورزش‌های زمستانی هستند را دارد.

همدان می‌تواند پایلوت‌ گردشگری زمستانی و ورزشی باشد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس همدان، علیرضا ایزدی صبح امروز در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس همدان اظهار داشت: با برگزاری موفق پنج دوره قبل جشنواره زمستانی همدان و کسب تجربه‌های مختلف در زمینه جذب و پذیرایی از مهمانان داخلی و خارجی در فصل زیبای زمستانی به دنبال استفاده از امکانات بسیار متنوع استان در زمینه جذب گردشگران ورزشی و علاقمند به رشته‌های زمستانی هستیم.

وی تصریح کرد: در نظر داریم با کمک و همکاری نزدیک دستگاه‌های مربوط با ورزش، نام استان همدان را به عنوان یکی از مهمترین و بهترین پایلوت و پایگاه‌های رشته‌های مفرح ورزشی زمستانی مطرح کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان همدان ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی در سال‌های گذشته باعث شده تا همدان در داخل و خارج از کشور بیشتر شناخته شود

وی اظهار داشت: در پنج سال گذشته با استفاده از اقلیم سردسیری و طبیعت منحصر به فرد همدان جشنواره زمستانی طراحی و اجرا شده، که منجر به افزایش گردشگران داخلی و خارجی در همدان می‌شود که امیدواریم در امسال این روند افزایش رو به رشد داشته باشد.

ایزدی با اشاره به همکاری و تأمل بسیار نزدیک دبیرکل کمیته ملی المپیک کشور با ستاد برگزاری ششمین جشنواره زمستانی همدان یادآور شد: کمیته ملی المپیک برای نخستین بار به صورت جدی و ارتباط نزدیک پای کار آمده و با دعوت از 39 نفر از مدال‌آوران و قهرمانان ادوار مختلف المپیکی سال‌های 1948 تا 2012 لندن به همدان موجب شده تا با حضور این افتخارآفرینان ملی جشنواره ششم از جذابیت خاصی برای مدعوین و مردم فهمیم و با فرهنگ استان همدان داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اهداء کلاه و تی‌شرت و همچنین چتر منقش به آرم کمیته المیپک و جشنواره زمستانی به مهمانان و مدعوین حاضر در جشنواره ششم از دیگر اقدامات این کمیته در راستای همکاری با ستاد برگزاری جشنواره بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان همدان در ادامه بیان کرد: در روز نهم بهمن ماه، همزمان با شب میلاد با سعادت پیامبر اعظم(ص) و امام جعفر صادق(ع) طی مراسمی با حضور مدیران ارشد کشوری و استانی از مدال‌آوران و قهرمانان ادوار مختلف المپیکی از سال‌های 1948 تا 2012 لندن که دعوت ستاد جشنواره زمستانی را پذیرفته و در همدان حضور دارند، گردن‌آویز طلا که آرم جشنواره بر روی حک شده تهیه و ساخته شده که به پاس قدردانی از این عزیزان اهداء خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های ورزشی و مسابقات در نظر گرفته شده در طول برگزاری جشنواره اظهار داشت: با همکاری بسیار نزدیک و قابل تقدیر مدیریت و کارکنان اداره کل ورزش و جوانان و همچنین رؤسای هیئت‌های مختلف ورزشی مسابقات همگانی، کوهنوری، سنگنوردی، دوچرخه‌سواری و اسکی برنامه‌ریزی و طراحی شده که جزئیات این رقابت‌ها و همایش‌های ورزشی برای ترغیب مردم سراسر استان و همچنین استانهای همجوار در روزهای جشنواره از طریق رسانه به اطلاع مردم می‌رسانیم.

ششمین جشنواره زمستانی همدان از پنجم تا دهم بهمن ماه با حضور مسئولین کشوری، میهمانان داخلی و خارجی و همچنین سفرا، کاردانان و رایزنان فرهنگی کشورهای مختلف و 39 نفر از مدال‌آوران و قهرمانان ادوار مختلف المپیکی سال‌های 1948 تا 2012 لندن در همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین، برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2499/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول