اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه فجر صورت می‎گیرد

افتتاح 11 پروژه آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: معاون آبخیزداری منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری از افتتاح 11 پروژه آبخیزداری در دهه فجر امسال در این استان خبر داد.

افتتاح 11 پروژه آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری

حسین بهرامی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: تعداد کل بندهای خاکی استان در حال حاضر 60 بند است به طوری که این بندهای خاکی در سال گذشته از رشد چشم‌گیری برخوردار بوده است.

وی افزود: در سال 98 بندهای خاکی استان 48 بند بوده و 12 بند دیگر در سال 90 به آن اضافه شد و این امر به دلیل رشد اعتبارات آبخیزداری بود.

بهرامی ادامه داد: هزینه‌ای که در سال 90 صرف احداث و تکمیل 12 بند خاکی شد معادل 25 میلیارد ریال بوده است.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری از استحصال 70 میلیون مترمکعب آب به صورت سالانه خبر داد و گفت: بندهای خاکی استان سالانه در حدود 70 میلیون مترمکعب استحصال آب دارند زیرا در بالادست چشمه‌ها، چاه و قنوات واقع شده است و نقش مهمی در تقویت منابع آب استان دارند.

بهرامی با اشاره به برخی از پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی در اداره‌کل منابع طبیعی استان در دهه فجر، تصریح کرد: 11 پروژه از سوی این سازمان در شهرستان‌های شهرکرد، کوهرنگ، اردل و بروجن در دهه فجر افتتاح و کلنگ‌زنی می‎شود.

وی از افتتاح عملیات سنگی سلاتی چمدر در شهرستان کوهرنگ خبر داد و گفت: این پروژه سال 90 آغاز شده و از محل اعتبارات ملی تامین اعتبار شده است.

وی افزود: همچنین در این شهرستان عملیات سنگی ملاتی توف سفید، ساحل‌سازی حوزه آبخیز دیمه، عملیات سنگی ملاتی نصیرآباد و بند خاکی دشت زری افتتاح خواهد شد.

بهرامی اذعان داشت: عملیات سنگی ملاتی شیخ محمود شهرستان اردل با اعتبار 1700 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی افتتاح خواهد شد و این پروژه زمینه اشتغال 1800 نفر را فراهم کرده است.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: عملیات احداث بند خاکی کریم‎آباد در شهرستان بروجن نیز که در سال گذشته شروع شده با اعتبار 1720 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/68006/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول