اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد

هزینه‌کرد 140 میلیارد تومان برای توسعه بندر چابهار

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون 140 میلیارد تومان اعتبار صرف توسعه بندر چابهار شده است.

هزینه‌کرد 140 میلیارد تومان برای توسعه بندر چابهار

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، سیاوش رضوانی شامگاه پنج‌شنبه در نشست مدیران بازرگانی کشور و استان در اداره‌ کل بنادر و دریانوردی چابهار ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته طرح توسعه این بندر اظهار داشت: از ابتدای آغاز طرح توسعه تاکنون سازمان بنادر و دریانوردی از منابع داخلی خود 140 میلیارد تومان هزینه کرده که امیدواریم تا خردادماه سال آینده شاهد پهلو گرفتن کشتی‌های بالای 70 هزار تن باشیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان  با بیان اینکه با افتتاح این پروژه ملی، سه پست اسکله ایجاد خواهد شد افزود: از این تعداد یک اسکله کانتینری و دو پست اسکله دیگر در این طرح چند منظوره خواهد بود.

وی با اشاره به تخفیفات و مزایا و ظرفیت‌هایی از قبیل تخفیف 20 درصدی سود بازرگانی به کالاهای وارده به بندر، تخفیف 30 درصدی در هزینه تخلیه و بارگیری کانتینری THC نسبت به سایر بنادر جنوبی، تخفیف 75 درصدی انبارداری کالاهای کانتینری، تخفیف 30 درصدی انبارداری و باربری کالاهای غیر کانتینری و تخفیف 30 درصدی پرداخت حقوق و عوارض را از مهم‌ترین مزایای بندر چابهار نسبت به سایر بنادر برای صاحبان کالا دانست.

رضوانی اضافه کرد: با اجرای کامل چهار فاز توسعه بندر چابهار، ظرفیت اسمی تخلیه و بارگیری کالا در این بندر مهم به 20 میلیون تن در سال افزایش می‌یابد.

این مسئول یادآور شد: اجرای فاز نخست این طرح در مراحل پایانی قرار دارد و شامل دو ترمینال کانتینری و کالای چند منظوره است که طول اسکله آنها به یک‌هزار و 100 متر می‌رسد و ظرفیت 2.5 میلیون تنی آن را به 6 میلیون تن در سال می‌رساند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: با توجه به طول اسکله، امکان پهلوگیری کشتی‌های با طول 500 متر در یک لاین فراهم و می‌توانند نسبت به تخلیه و بارگیری کالاهای خود اقدام کنند.

وی در پایان اذعان داشت: از آنجایی که چابهار پل ترانزیت محور شرق کشور محسوب می‌شود و به عنوان کریدور شمال - جنوب همواره مدنظر بوده و هست، طرح جامعی که برای آن مصوب و به اجرا درمی‌آید بر اساس نیاز و مدل تجارت روز جهان طراحی و در حال اجرا است.

انتهای پیام/75002/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول