اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان بنادر کشور در گفت‌وگو با فارس خبر داد

سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلاری بخش خصوصی در بنادر

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور از جذب 2 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور خبر داد.

سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلاری بخش خصوصی در بنادر

سید ‌عطاءالله صدر در حاشیه نشست بررسی چالش‌ها و مشکلات بندر نوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نوشهر گفت: بندر نوشهر به عنوان یک بندر قدیمی نقش مؤثری در تمامی فعالیت‌های منطقه دارد و به عنوان بندر لجستیکی به استان‌های تهران، البرز و مرکزی وصل می‌شود.

وی تصریح کرد: در کنار آن اگر آزادراه تهران شمال نیز به بهره‌برداری برسد با توجه به فاصله کمی که این بندر با پایتخت دارد می‌تواند نقش بسیار مؤثرتری در فعالیت‌های کشور داشته باشد.

این مسئول بیان داشت: طرح‌های توسعه‌ای را داشتیم که به نتایج خوبی هم دست پیدا کردیم که اکنون مراحل آخر خود را طی می‌کند.

صدر افزود: یکی راه ارتباطی در نظر گرفته شده است که بندر نوشهر را به بندر خشکی در مجاورت کنارگذر نوشهر وصل می‌کند و این از محل اعتبارات سفر دولت به مازندران است.

وی تصریح کرد: با توجه به موقعیت نوشهر، تقریبا باید پذیرفت که اراضی قابل توسعه چندانی ندارد و بنابراین ما برای افزایش ظرفیت بندر از دریا زمین موردنظر را استحصال کردیم.

این مسئول به ویژگی منطقه ویژه اقتصادی پرداخت و گفت: منطقه ویژه اقتصادی با توجه به شرایط و تسهیلات قانونی که دارد فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران است که می‌تواند در کنار آن فرصت‌های شغلی جدیدی را ایجاد کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور خاطر نشان کرد: در بحث عبور راه دسترسی به بندر هم با توجه به اینکه ترافیک زیادی هر روز به سمت بندر نوشهر وارد می‌شود و نیز روند توسعه‌ای که در آینده بندر نوشهر دارد بنابراین توجه به یک راه دسترسی مناسب‌تر ضروری به نظر می‌رسید.

وی ادامه داد: ظاهرا این راه از یک باغ اکولوژی عبور می‌کند و کسانی که مسئول این مکان هستند نگران آسیب دیدن گونه‌های درختی خاص در این باغ هستند اما این مسیری که برای راه در نظر گرفته شد هیچ آسیبی به گونه‌های درختی آن نمی‌زند.

وی عنوان کرد : این راه از قسمت منتهی الیه شرقی باغ اکولوژیک عبور می‌کند و حتی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی بررسی‌های لازم را انجام دادند و شخص وزیر هم در جریان آن قرار دارد و دستور آن را نیز صادر کردند اما هنوز اجازه اجرای این راه از مسیر تعیین شده آن، ابلاغ نشده است.

وی به رشد ترانزیت کالا از بنادر کشور اشاره کرد و گفت: با وجود تحریم‌های دشمن از پیشرفت‌های خوبی برخوردار بودیم به طوری که در 9 ماهه سال جاری 4.5 درصد نسبت به 9 ماهه مشابه سال قبل رشد داشتیم.

صدر افزود: در بخش ترانزیتی در کل کشور هم 25 درصد رشد داشتیم که در بخش بندری و در قسمت کالاهای غیرنفتی 27 درصد و کالا‌های نفتی و فرآورده‌های آن 72 درصد رشد داشتیم.

وی درباره سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور گفت: در حال حاضر حدود 2 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور در توسعه زیرساخت‌ها در حال انجام است که نقش مهمی نیز در پیشرفت بنادر دارد.

انتهای پیام/ 86019/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول