اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بنادر هرمزگان خبر داد

بهره‌برداری از بندرگاه جدید هرمز / رشد 20 درصدی مسافرت‌های دریایی

خبرگزاری فارس: مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه طی 9 ماه گذشته آمار مسافران دریایی در استان به 8 میلیون و 250 هزار نفر رسیده است، از بهره‌برداری بندرگاه جدید هرمز طی دهه فجر خبر داد.

بهره‌برداری از بندرگاه جدید هرمز / رشد 20 درصدی مسافرت‌های دریایی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی‌اکبر صفایی در مراسم آغاز به کار رسمی یازده شناور مسافری استاندارد با بیان اینکه زیرساخت‌های حمل و نقلی مسافری دریایی طی سال‌های گذشته مغفول مانده بود، اظهار داشت: سر انجام با ساماندهی زیربناهای بندری در شهرستان‌های مختلف استان شاهد آن هستیم که خوشبختانه وضعیت مناسبی در بنادر استان و حوزه ناوگان مسافری دیده می‌شود.

وی به احداث ترمینال مسافری بندر حقانی و افتتاح بندرگاه هرمز تا دهه فجر سال‌جاری اشاره و افزود: در حال حاضر بندر چند منظوره نخل ناخدا نیز دارای پیشرفت 47 درصدی است که موج‌شکن آن بیش از 3.5 کیلومتر در دریا پیشرفت کرده و امید است تا پایان دولت دهم فاز نخست این بندرگاه به بهره‌برداری برسد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین با اشاره به طرح ساماندهی دیگر اسکله‌های مسافری در هرمزگان با بیان اینکه بویه‌گذاری بندر شهید ذاکری قشم محقق شده است، از اجرای طرح لایروبی این بندر نیز خبر داد.

وی همچنین افزود: طی 9 ماهه سال‌جاری تعداد مسافران دریایی در هرمزگان به هشت میلیون و 250 هزار نفر رسیده است و این رقم نسبت به مدت مشابه دارای افزایش 20 درصدی است.

صفایی ادامه داد: نباید فراموش کرد در حالی این رقم محقق شده است که تعطیلات دهه فجر و نوروز نیز که فصل گردشگری هرمزگان است در پیش داریم.

وی بیان داشت: 2.5 میلیون از این میزان مسافر مربوط به بندر شهید حقانی است که امروز شاهد بهره‌برداری 11 فروند شناور مسافری استاندارد و مدرن در این بندر هستیم.

صفایی همچنین اضافه کرد: طی سال گذشته و در آغاز اجرای طرح ساماندهی شناورها با مشکلاتی همانند کمبود شناور و افزایش مسافران مواجه بودیم که این امر سبب بروز نگرانی‌هایی شده بود.

وی اضافه کرد: اما با همکاری مسئولان و سرمایه‌گذاران امروز شاهد آن هستیم که حوزه حمل و نقل مسافری دریایی با گذر از مشکلات به سامان قابل توجهی دست یافته به نحوی که به عنوان نمونه در این حوزه استان از سه هزار و 750 صندلی استاندارد برخوردار شده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین از افزایش شناورهای مسافری استاندارد تا پایان سال‌جاری خبر داد و افزود: امور الحاق تعداد بیست فروند دیگر نیز در بنادر استان در دست پیگیری قرار دارد که با ورود این تعداد دیگر نباید نگران کمبود شناور در مسیرهای پرترددی همانند حقانی به قشم بود.

صفایی با بیان اینکه مبحث حمل و نقل دریایی در سال‌های گذشته یکی از چالش‌های جدی استان هرمزگان به شمار می‌رفت، افزود: این چالش برطرف و امروز شاهد تردد آسان مردم هستیم.

وی همچنین یادآور شد: در حال حاضر بیش از یک هزا و 600 میلیارد تومان ارزش اعتباری پروژه‌های عمرانی بنادر و دریانوردی هرمزگان است که با به بار نشستن این پروژه‌ها مطمئنا شاهد تحولات شگرف در حوزه حمل و نقل دریای و صنایع دریای خواهیم بود.

انتهای پیام/88001/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول