اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صدر در دهمین اجلاس ملی دریای خزر:

رتبه 44 در بین 2 هزار بندرگاه دنیا را داریم

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: ایران جزو 15 کشور اول دنیا در سازمان‌های بین‌المللی دریانوردی است و همچنین به رتبه 44 در بین 2 هزار بندر دنیا رسیده است.

رتبه 44 در بین 2 هزار بندرگاه دنیا را داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از بهشهر سید عطاءالله صدر ظهر امروز در دومین اجلاس ملی دریای خزر ابراز داشت: سهم دریا در حمل و نقل بین‌المللی 90 درصدی است و کشور ما نیز به این چشم‌انداز رسیده است.

وی با بیان اینکه سهم ایران در بنادر ویژه است، خاطر نشان کرد: ایران جزو 15 کشور اول دنیا در سازمان‌های بین‌المللی دریانوردی است و همچنین به رتبه 44 در بین 2 هزار بندر دنیا رسیده است.

صدر با اشاره به اینکه ایران یکی از مهم‌ترین کشورهای دریایی منطقه است، تصریح کرد: ایران با داشتن 5 هزار و 800 کیلومتر مربع مرز دریایی در خلیج فارس، دریای عمان و خزر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: بنادر شهید رجایی، لنگه، شهید باهنر، امام خمینی، خرمشهر، آبادان، بوشهر، چابهار، انزلی، امیرآباد و نوشهر جزو بنادر اصلی کشور است.

وی با اشاره به اینکه در کشور 120 بندر داریم، متذکر شد: نقش بنادر شمالی شامل انزلی، امیرآباد و نوشهر سالانه تخلیه و بارگیری 197 میلیون تن کالا است.

صدر با اعلام اینکه جمع ترانزیت بنادر حاشیه دریای خزر در 9 ماهه امسال به حدود 280 هزار تن رسیده است، گفت: سهم ایران در حمل و نقل دریای خزر در حال حاضر 20 درصد است که باید بر اساس برنامه به 50 درصد افزایش برسد.

وی از سرمایه‌گذاری 100 میلیارد تومانی در بندر انزلی و 120 میلیون یورویی در بندر امیرآباد خبر داد و افزود: ظرفیت بارگیری و جابه‌جایی کالا در بندر امیرآباد در حال حاضر 5 میلیون تن است که باید سالانه بر اساس برنامه به 10 میلیون تن افزایش پیدا کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور خاطر نشان کرد: بندر امیرآباد تنها بندر ایران است که به خطوط ریلی راه‌آهن متصل است.

وی درباره بندر نوشهر گفت: در حال حاضر این بندر ظرفیت جابه‌جایی کالا به ارزش 4 میلیون تن را دارد.

صدر از توسعه بندر نوشهر به ظرفیت 200 هکتار خبر داد و اظهار داشت: این بندر برای توسعه از کنار باغ اکولوژی نوشهر عبور می‌کند ولی آسیبی به این بنای طبیعی نمی‌زند.

انتهای پیام/2296/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول