اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی مازندران خبر داد

جلوگیری از تخلیه 2 محموله خوراک دام در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: برای 2 کشتی حاوی محموله جو و ذرت دامی به علت آلودگی ظاهری در یکی از بنادر تجاری مازندران مجوز ترخیص صادر نشد.

جلوگیری از تخلیه 2 محموله خوراک دام در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی مازندران، مجید مختاری بیان داشت: کارشناسان نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی مازندران با بازدید و نمونه‌‌برداری از انواع نهاده‌های خوراکی دام و طیور در سه بندر تجاری مازندران برای مصرف خوراک دامی مجوز بهداشتی ترخیص صادر می‌کنند.

وی بنادر تجاری مازندران را بندر امیرآباد، فریدونکنار و بندر نوشهر برشمرد و افزود: کارشناسان نظارت بهداشتی دامپزشکی استان از دو کشتی پهلو گرفته حاوی محموله‌های جو و ذرت دامی به وزن بیش از 6 هزار تن در یکی از بنادر نامبرده بازدید کارشناسی انجام داده که به این دو محموله به دلیل آلودگی ارگانولپتیکی (ظاهری) و رطوبت بیش از حد محموله و کپک‌زدگی اجازه ترخیص برای مصرف دامی در کشور داده نشد.

مختاری گفت: این سه مبدأ ورودی در مازندران برای واردات نهاده‌های خوراکی دامی از کشورهای آسیای میانه و قفقاز بوده که این اداره کل در راستای وظایف نظارتی قانونی در هنگام واردات کلیه نهاده‌های خوراک دام از جمله ذرت، جو، کنجاله سویا، کلزا، آفتابگردان، سبوس و گندم دامی در مبادی ورودی تحت بازرسی ظاهری و آزمایشات میکروبی و شیمیایی قرار می‌دهد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران در پایان یادآور شد: این دو کشتی به دلایل یاد شده به کشور مبدأ برگشت کرد.

انتهای پیام/86003/ب/د1000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول