اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور دانش‌آموزان صورت گرفت

آغاز نمایش فیلم‌های جشنواره رشد در جیرفت

خبرگزاری فارس: نمایش فیلم‌های چهل و دومین جشنواره فیلم رشد با نمایش فیلم‌های «هنگامی که باد می‌وزد» و « هزار دخترون» در شهرستان جیرفت آغاز شد.

آغاز نمایش فیلم‌های جشنواره رشد در جیرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، مهری طیاری معاون ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان جیرفت صبح امروز در آیین افتتاحیه نمایش فیلم‌های چهل و دومین جشنواره فیلم رشد در این شهرستان اظهار داشت: یکی از اهداف تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش ایجاد زمینه رشد و بالندگی و تفکر خلاق در دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه طبق سند تحول بنیادین خلاقیت دانش‌آموزان شکوفا نمی‌شود، مگر اینکه فطرت دانش‌آموز شکوفا شود و فطرت دانش‌آموز شکوفا نمی‌شود، مگر اینکه در عرصه‌های علم، عمل، اخلاق، ایمان و تفکر فعالیت داشته باشیم، افزود: نمایش این فیلم‌ها فعالیت در عرصه تفکر خلاق است تا نوآوری‌هایی که در وجود دانش‌آموزان به شکل استعدادهای بالقوه است، شکوفا شود.

طیاری تصریح کرد: خداوند در وجود همه انسان‌ها استعدادهایی نادر و کمیاب قرار داده که باید خودشان زمینه رشد آن ‌را فراهم کنند و به آن خلاقیت دست یابند، امروز از فیلم‌های جشنواره‌ رشد چندین فیلم به نمایش گذاشته می‌شود، ببینید که دانش‌آموز خلاق دانش‌آموزی است که می‌تواند با خلاقیت‌ها و بروز استعدادها چرخه تولید و فعالیت کشور را به حرکت در بیاورد.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزانی که این فیلم‌ها را مشاهده می‌کنند در پایان تماشای فیلم بهترین برداشت و بهترین تصویر ذهنی خود را برای ما بنویسد که چه نتیجه مفیدی از تماشای این فیلم گرفتند و چه می‌کند تا بتواند، تفکر خود را شکوفا کند و بهترین‌های این برداشت‌ها تقدیر می‌شود.

* نمایش فیلم‌ فرصت تنوع بخشی به محیط‌‌های یادگیری

غلامرضا رشیدی دبیر این جشنواره در حاشیه آیین افتتاحیه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که بر اساس وصایای امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری و به همت وزیر آموزش و پرورش شکل گرفت، نمایش این فیلم‌ها استفاده از فرصت‌های دیگر تعلیم و تربیت و تنوع بخشی به محیط‌‌های یادگیری است.

وی افزود: با توجه به اینکه برگزاری این جشنواره‌ها می‌تواند، بخشی از این اهداف را تحقق یابد، در شهرستان جیرفت حدود شش فیلم از چهل‌و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد برای دانش‌آموزان به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش فارس در این مراسم که تعدادی از دانش‌آموزان دختر مدارس ابتدایی جیرفت حضور داشتند، فیلم‌های «هنگامی که باد می‌وزد» و « هزار دخترون» به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام/80002/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول