اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان سینما و تلویزیون:

فیلمنامه‌نویس‌ها باید سطح علمی خود را بالاتر ببرند

خبرگزاری فارس: تهیه کننده و کارگردان سینما و تلویزیون گفت: فیلمنامه‌نویس‌ها با مراجعه به مراکز علمی و گرفتن مشاوره از استادان دانشگاه و جامعه شناسان بهره بگیرند تا بتواند عاملی برای ارتقای کیفیت فیلم‌ها باشد.

فیلمنامه‌نویس‌ها باید سطح علمی خود را بالاتر ببرند

حسین حائری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: فیلمسازان، کارگردانان و به ویژه فیلمنامه‌نویس‌ها با مراجعه به مراکز علمی و گرفتن مشاوره، از افرادی مانند استادان دانشگاه، جامعه شناسان و روان‌شناسان که دارای علم، تجربه و اطلاعات کافی در آن حوزه هستند، بهره بگیرند تا بتواند عاملی برای ارتقای کیفیت فیلم‌ها باشد.

وی افزود: کشور ایران از لحاظ متون تاریخی و همچنین دینی دارای داستان‎ها و نویسندگان متبحری است، اما باز هم فیلمسازان ما در این وادی کم کاری می‎کنند و بیشتر به فیلم‎های سطحی می‎پردازند.

این تهیه کننده و کارگردان در ادامه بیان کرد: انحرافات زیادی در حوزه ساخت فیلم‎های فاخر به ویژه در فیلمنامه‎ها وجود دارد.

وی افزود: بازسازی وقایع در بیشتر فیلم‎های ما در قالب آثار تاریخی متفاوت با زمان گذشته صورت می‎گیرد و این موضوع به علت دید ناشیانه فیلمنامه‎نویس است.

حائری تصریح کرد: در جوامع غربی و هالیوود ساخت فیلم‌ها به صورت علمی انجام می‌شود و فیلم‌هایشان را نسبت به حوادث اطراف و اینکه در جامعه‌ چه مشکلاتی وجود دارد به تصویر می‌کشند.

وی گفت: در بسیاری از فیلم‎ها از ستاره‌های ویژه‌ای استفاده نمی‎شود، اما قصه خوب و جذاب است و همچنین دیده می‎شود در فیلم‎هایی بیشتر بازیگران آنها ستاره بودند اما اصلا فروش نداشتند زیرا فاقد داستان گیرا و جذاب بودند.

انتهای پیام/2301/صا0/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول