اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم رشت در مجلس:

گیلان نیازمند ساخت زمین استاندارد گلف است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت زمین استاندارد گلف یکی از ملزومات توسعه این ورزش در گیلان است.

گیلان نیازمند ساخت زمین استاندارد گلف است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسن تامینی عصر امروز در دیدار با اعضای هیئت گلف گیلان با اشاره به اهمیت فعالیت‌های ورزشی در سلامت و ارتقای فرهنگ جامعه اظهار کرد: هر ساله هزینه‌های زیادی صرف فعالیت‌های فرهنگی در سطح کشور می‌شود در حالی که می‌توان با اندکی سرمایه‌گذاری در حوزه‌های ورزشی علاوه بر حفظ سلامت و پرورش جوانان و ورزشکاران موجب ارتقای ابعاد مختلف انسانی در حوزه‌های فرهنگی شد.

وی تمام اهداف خیر را در انجام فعالیت‌های فرهنگی و نهفته در بطن ورزش دانست و با اشاره به قدمت ورزش گلف در ایران، گفت: از آن جا که گلف در گیلان ورزشی نوپاست و با طبیعت سازگاری کامل دارد، ساخت زمین استاندارد گلف یکی از ملزومات توسعه این ورزش در سطح استان و افزایش جایگاه آن در سطح کشور و جهان است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: تمام تلاش خود را برای توسعه ورزش گلف در گیلان به کار می‌بندیم.

رئیس هیئت گلف گیلان نیز در نشست مذکور با قدردانی از تلاش‌ها و پیگیری‌های مسئولان کمیته‌های هیئت گلف در توسعه، ترویج و آموزش ورزش گلف، اظهار کرد: با وجود مشکلات و نبود امکانات زیرساختی با تلاش و همدلی اعضای هیئت گلف در مدت کوتاهی شاهد رشد چشمگیر فعالیت‌های این هیئت در سطح استان بوده‌ایم.

محسن خاکزاد تصریح کرد: با توجه به اینکه گلف ورزشی است که با طبیعت و فضای سبز سازگاری کامل دارد، از این رو گیلان ظرفیت‌های لازم برای توسعه و گسترش فعالیت‌ها را داراست.

وی با اشاره به نیاز استان به دارا بودن زمین گلف استاندارد اذعان کرد: گلف تنها ورزشی است که در رده دیپلمات‌ها و سفرا با نام «جام دیپلمات‌ها» در سطح دنیا برگزار می‌شود که همین امر موجب توسعه گردشگری و ارزآوری بالا برای کشورهای برگزار کننده این مسابقات می‌شود.

رئیس هیئت گلف گیلان خاطر نشان کرد: با تخصیص زمین و امکانات لازم، این هیئت آمادگی دارد جام دیپلمات‌ها را در دوره آینده در این استان برگزار کند.

وی با اشاره به توافقات اولیه اداره کل ورزش و جوانان برای اختصاص زمین 11 هکتاری به هیئت گلف گیلان تصریح کرد: به دلیل کمبود زمین، هیئت تیراندازی و اتومبیل‌رانی نیز خواستار تخصیص همین زمین به هیئت‌های خود هستند که نیاز است مسئولان توجه ویژه‌ای به این امر داشته باشند.

خاکزاد افزود: با توجه به اینکه ورزش گلف در ایران دارای سابقه‌ای 100 ساله بوده هیئت گلف گیلان کمتر از دو سال وارد این استان شده است.

وی ادامه داد: گیلان به لحاظ وجود مناظر طبیعی زیبا و سرسبز قابلیت‌های زیادی برای توسعه و گسترش این ورزش داراست.

این مسئول با اشاره به نبود امکانات زیرساختی استاندارد در ورزش گلف افزود: تمام هیئت‌های ورزشی در سطح شهرستان‌ها واجد امکانات و سالن ورزشی هستند اما هیئت گلف گیلان امکانات خاصی ندارد و از آنجا که ورزشی نوپا در استان است انتظار می‌رود با کمک مسئولان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی با تخصیص امکانات لازم و ساخت زمین استاندارد گلف، شاهد گسترش ورزش گلف و جذب گردشگران و توسعه توریست، ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزایی در این زمینه باشیم.

دبیر کار گروه توسعه گلف گیلان نیز در ادامه نشست مذکور توسعه ورزش را در قالب فعالیت‌های فرهنگی یکی از اهداف و برنامه‌های هیئت گلف استان عنوان کرد.

حسین خاکزاد افزود: این هیئت در نظر دارد با استفاده از قابلیت‌های ورزشی، فعالیت‌های فرهنگی از جمله دیدار اعضای هیئت گلف با مددجویان آسایشگاه سالمندان و معلولان رشت و پرورشگاه مژدهی و برگزاری مسابقات مینی‌گلف را به انجام رساند.

وی، مکاتبه با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به منظور راه‌اندازی انجمن گلف و مینی‌گلف را یکی دیگر از برنامه‌های توسعه‌ای و ترویج ورزش گلف در سطح استان ذکر کرد.

دبیر کار گروه توسعه گلف گیلان با اشاره به فعالیت‌های این هیئت و انجام مقدمات اولیه برای تخصیص دو هزار متر مربع زمین برای احداث زمین مینی‌گلف در سایت مسکن مهر رشت، خاطر نشان کرد: نیاز به توسعه زیرساخت‌ها و تهیه امکانات آموزشی و تجهیزات ورزشی گلف در سطح استان یکی از خواسته‌های ما از مسئولان و نهادهای مربوطه است.

وی از برگزاری کلاس‌های گلف و مینی‌گلف در زمین گلف هتل کابوس رشت خبر داد و یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند در روزهای تعیین شده از امکانات آموزشی و لوازم ورزشی گلف بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/2300/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول