اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل محیط زیست قزوین:

آلودگی شرکت سیمان بیش از حد استاندارد است

خبرگزاری فارس: مدیر کل محیط زیست استان قزوین گفت: آلودگی ناشی از شرکت سیمان در شهرستان آبیک بیش از حد استاندارد بوده و پایش آلودگی شرکت سیمان از عهده استان قزوین خارج است.

آلودگی شرکت سیمان بیش از حد استاندارد است

علی آقافرهادی در حاشیه افتتاح ایستگاه سیار سنجش آلودگی هوای شهرستان آبیک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: سه ایستگاه سیار سنجش آلودگی در دور دوم سفر هیئت دولت به استان قزوین به تصویب رسیده بود که یک ایستگاه آن با یک میلیارد و 750 میلیون ریال اعتبار در شهرستان آبیک امروز به بهره‌برداری رسید که بخشی از این اعتبار از سوی استانداری قزوین و بخش دیگری از آن از اعتبارات ملی محیط زیست تامین شده است.

وی افزود: به دلیل احتمال آلودگی از سمت شرق شهرستان آبیک یعنی استان‌های تهران و البرز و نیز آلودگی شرکت سیمان، استقرار ایستگاه سیار سنجش آلودگی هوا را پس از شهر قزوین در شهرستان آبیک ضروری دانستیم.

این مسئول ادامه داد: ایستگاه سیار سنجش آلودگی هوا فعلا در اداره محیط زیست شهرستان آبیک مستقر است ولی این ایستگاه قابل انتقال و اعزام به تمام سطح شهر آبیک می‌باشد.

مدیرکل محیط زیست استان قزوین خاطر نشان کرد: ایستگاه سیار سنجش آلودگی هوا لحظه به لحظه ذرات معلق با قطر 10 میکرون و گاز مونوکسید کربن را پایش و سنجش کرده که به طور آنلاین در سایت محیط زیست شهرستان آبیک، سایت محیط زیست استان قزوین و سایت محیط زیست کشور قابل رویت است.

فرهادی بیان داشت: در خصوص اینکه شرکت سیمان ظرفیت افزایش را در دستور کار دارد اطلاعات دقیقی ندارم ولی آلودگی هوا در شهرستان آبیک ناشی از شرکت سیمان بیش از حد استاندارد است.

وی اضافه کرد: احتمال اینکه در شرکت سیمان فیلتر نصب شده باشد وجود دارد چرا که در بسیاری از ساعات آلودگی کاهش می‌یابد ولی در برخی از اوقات یا فیلتر از کار می‌افتد و یا از مدار خارج می‌شود و بعضا در اواسط شب آلودگی ناشی از شرکت سیمان بیشتر محرز است.

این مسئول اذعان داشت: پایش و اقدامات وضعیت کنترل آلودگی شرکت سیمان از عهده محیط زیست استان قزوین خارج است و پایش از سوی محیط زیست استان البرز صورت می‌گیرد.

مدیر کل محیط زیست استان قزوین اظهار کرد: ایستگاه سیار سنجش آلودگی هوا با هدف کنترل و کاهش آلودگی هوا، سنجش آلودگی هوا، تجزیه و تحلیل آلودگی هوا، قابلیت سنجش میزان آلاینده‌ها و وضعیت آلودگی هوای شهرستان آبیک راه‌ اندازی شده است.

گفتنی است، ایستگاه سیار سنجش آلودگی هوا در اداره محیط زیست شهرستان آبیک با حضور فرهادی مدیر کل محیط زیست استان قزوین، فرماندار آبیک و جمعی از مسئولان این شهرستان در اداره محیط زیست افتتاح شد.

انتهای پیام/77006/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول