اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام سازمان محیط زیست: -1

استاندارد یورو 4 خودروها از ابتدای 92 باید اجرایی شود

خبرگزاری فارس: قائم مقام سازمان محیط زیست گفت: استاندارد یورو 4 خودروها از ابتدای سال 92 باید اجرایی شود.

استاندارد یورو 4 خودروها از ابتدای 92 باید اجرایی شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری علی‌محمد شاعری ظهر امروز در نشست خبری با رسانه‌های گروهی با تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: محیط زیست در کشور دارای قدمت 50 ساله است.

وی تصریح کرد: 113 تن از محیط‌بانان این سازمان در راستای حفاظت از محیط زیست کشور به شهادت رسیدند.

قائم مقام سازمان محیط زیست کشور خاطر نشان کرد: توان مالی محیط زیست در کشور محدود است ولی مسئولیتی که بر عهده مسئولان و کارکنان محیط زیست کشور قرار دارد بسیار سنگین است.

وی ادامه داد: کارکنان محیط زیست در کشور توانسته‌اند از محیط زیست به گونه‌ای حفاظت کنند که کمترین آسیب را به محیط زیست کشور وارد کند.

این مسئول با اشاره به مسئولیت‌های سنگین محیط زیست در کشور گفت: محیط زیست باید اقدامات لازم برای جلوگیری از تخریب محیط زیست را در برنامه کاری خویش قرار دهد.

وی مهم‌ترین عوامل مهم آلاینده‌های کشور را مصرف بالای انرژی در منازل، استفاده از سوخت با استانداردهای پائین، استفاده از حمل و نقل با سوخت فسیلی، استفاده از سوخت با منشأ فسیلی و عدم استفاده از انرژی پاک و نو عنوان کرد.

قائم مقام سازمان محیط زیست کشور دیگر عوامل تخریب محیط زیست در کشور را تغییر کاربری‌های بی‌رویه اراضی، شیوع پدیده زمین‌خواری و قطع درختان جنگل‌ها، تخریب تالاب‌ها و زیست‌گاه‌های حساس، شخم و جابجایی اراضی، حضور بیش از حد دام‌ها در جنگل‌ها و بهره‌برداری بیش از اندازه از درختان عنوان کرد.

شاعری ادامه داد: برای کنترل محیط زیست باید آمایش سرزمینی جدی داشته باشیم و تغییر کاربری‌های اراضی باید علمی باشد و نقشه‌های کاربری اراضی و طرح تفصیلی تهیه، ابلاغ و اجرا شود و متناسب با اراضی و سرزمین اقدام به بهره‌برداری مجاز کنیم.

وی تاکید کرد: هر نوع بهره‌برداری بدون ارزیابی زیست محیط صورت نگیرد و مجوزهایی که صورت می‌گیرد به شرط عدم تخریب محیط زیست باشد.

قائم مقام سازمان محیط زیست کشور در ادامه از تغییر در روند ساخت خوردهای تولید داخل برای استفاده از بنزین یورو 4 خبر داد و گفت: خودروهایی که با استانداردهای یورو  4 تطبیق ندارند باید تا ابتدای سال 92 با استاندارد تعیین شده ساخته شوند.

وی ادامه داد: با اجرای این روند میزان خروجی آلاینده‌ها از خودروها به نصف می‌رسد.

شاعری به اقدامات انجام شده برای جلوگیری از روند افزایش آلاینده‌ها در کشور اشاره کرد و گفت: تعداد آلاینده‌های کشور نسبت به سال گذشته حدود 30 درصد کاهش یافت.

قائم مقام سازمان محیط زیست کشور اضافه کرد: سال گذشته محیط زیست بیش از 200 میلیارد تومان جرایم از صنایع آلاینده در کشور اخذ کرد.

این مسئول به مصرف بیش از اندازه انرژی در منازل نیز اشاره کرد و گفت: مصرف انرژی برای گرم‌ کردن خانه‌ها 4 برابر دنیا است.

انتهای پیام/86004/ج30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول