اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قلعه‌گنج:

ایران جزو 10 کشور برتر فضایی دنیا است

خبرگزاری فارس: امام جمعه قلعه‌گنج گفت: ایران اسلامی با وجود این همه تحریم اکنون به جمع 10 کشور برتر فضایی دنیا پیوسته است.

ایران جزو 10 کشور برتر فضایی دنیا است

به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج، حجت‌الاسلام احمد نجنو در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: اگر تقوا وجود داشته باشد، هیچ بنده‌ای در بن‌بست زندگی دنیوی گرفتار نشده و راه زندگی سعادتمند هموار و سهل می‌شود.

وی افزود: بنیان‌گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) با اتکا بر تقوای الهی فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند، بکند» و امروز نیز رهبر فرزانه انقلاب با همین خط مشی و تقوای الهی نقشه‌های فتنه‌‌انگیز دشمنان اسلام و نظام را نقش بر آب می‌کند.

نجنو با بیان اینکه تقوا در شیب‌های تند و پرپیچ و خم زندگی امروزی مانند ترمز عمل می‌کند و انسان را از سقوط در دره‌های ظلمت و گمراهی محافظت می‌کند، تصریح کرد: اگر تقوا در سیاست بسیاری از سیاستمداران ما رسوخ پیدا می‌کرد، امروزه برخی از مشکلات در جامعه اسلامی ما وجود نداشت و شاهد رشد بیشتر نظام بودیم.

وی با اشاره به اینکه اگر تقوا در جامعه متجلی باشد، هیچ بنده‌ای اجازه ضربه زدن به بنده خدا و برادر دینی خود را نمی‌دهد، ابراز داشت: برای رسیدن به تقوای الهی باید با دوری از هوای نفس را تمرین کرد از جمله اینکه جوانان و نوجوانان باید جرأت «نه گفتن» را در مقابل هوا و هوس نفس تکلیف خود بدانند.

نجنو عنوان کرد: در دوران ستم‌شاهی استکبار و کشورهای غربی سلایق خود را بر این حکومت و مردم دیکته می‌کردند تا خواسته‌های خود را اجرایی کرده و فرهنگ برهنگی و بی‌بندوباری را به جای دین و آیین مذهبی ترویج می‌دادند.

امام جمعه قلعه‌گنج با اشاره به اینکه در دوران شاهنشاهی در بحث عمران و آبادانی وضعیت طبقاتی محرومان بسیار اسفناک بود و در روستاهای دورافتاده نشانی از آب و برق نبود، گفت: اما به برکت انقلاب اسلامی امروز در دورترین مناطق مسکن روستایی جلوه تاز‌ه‌ای به دیار مردم محروم بخشیده شده است.

نجنو با توجه به اینکه ساخت مسکن‌های مقاوم و مستحکم برای روستاییان یک آرزو بود که با همت دولتمردان نظام برآورده شد، بیان داشت: خدمات دیگری نیز انجام شده است به طوری که در دورترین نقاط کشور دیگر خبر از محرومیت صرف نیست.

نجنو با ذکر اینکه فرهنگ انقلاب و اسلام این است که ‌‌‌‌‌‌‌آسایش و شرایط بهتر را برای مردم خود مهیا کنند و خواسته ما نیز از مسئولان کشور همین است، خاطرنشان کرد: ملت باشعور و ولایت‌مدار ایران صبور هستند.

وی اظهار داشت: ما با یک دنیا دشمن طی 34 سال جنگیدیم و شاخ آمریکا را بارها شکستیم به طوری که اکنون با اقتدار و عزت آن‌ها را وادار به زانو زدن در مقابل این نظام مقدس اسلامی کرده‌ایم.

نجنو با بیان اینکه این ملت فرمانده و رهبر آزادگان جهان است که ملت‌های آزادی‌خواه از ‌آن‌ها الگو گرفته و بیداری اسلامی را شکل داده‌اند، تصریح کرد: ایران اسلامی با وجود این همه تحریم اکنون به جمع 10 کشور برتر فضایی دنیا پیوسته است و جشن فضایی را برای چهار سال متوالی برگزار می‌کند.

انتهای پیام/80004/ق40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول