اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زاهدان:

پرتاب کاوشگر بی‌اثر بودن تحریم‌ها را اثبات کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه زاهدان گفت: سایت‌های جهانی، رسانه‌ها دیداری، شنیداری و نوشتاری موفقیت ایران در پرتاب کاوشگر را بی‌فایده خواندن تحریم علیه کشورمان دانستند.

پرتاب کاوشگر بی‌اثر بودن تحریم‌ها را اثبات کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه در مصلی قدس زاهدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا اظهار داشت: در هفته اخیر دانشمندان فضایی کشور با پرتاب کاوشگر به همراه یک موجود زنده گامی بلند در عرصه تحقیقات فضای بر داشتند.

وی افزود: دانشمندان ایرانی در حالی به این فناوری هوا فضا دست پیدا کردند که این فناوری در انحصار چند کشور دنیا بود.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: جا دارد این تحقیقات فضایی را که تمام مراحل طراحی، ساخت و پرتاب آن بومی است، را به دانشمندان هوا و فضا، ملت شهید پرور ایران مقام معظم رهبری و خانواده شهدا و جانبازان تبریک بگوئیم.

سلیمانی به واکنش رسانه‌های بیگانه در برابر پرتاب موفقیت‌آمیز این کاوشگر در کشور اشاره کرد و گفت: در ابتدا رسانه‌های غرب پرتاب کاوشگر ایران به همراه یک موجود زده را تکذیب کردند در مرحله بعد این موفقیت را کم اهمیت قلمداد کردند و در نهایت موضع طلب‌کارانه گرفتن و از این عملیات به عنوان استفاده ایران برای تولید موشک‌های دور برد یاد کردند.

وی افزود: سایت‌های جهانی، رسانه‌ها دیداری، شنیداری و نوشتاری موفقیت ایران در پرتاب کاوشگر را بی‌فایده خواندن تحریم علیه کشورمان دانستند.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به موضوع آشوب‌های پشت پرده در کشور سوریه اشاره کرد و اظهار داشت: برخی بر اساس یک باور ساده‌لوحانه معتقد هستند که موضوع سوریه داخلی است و با فراهم کردن فضا برای دخالت افراد ناراضی از حکومت بشار اسد در امور کشور مشکل برطرف می‌شود، اما چالش‌های فراروی کشور سوریه منطقه و فرا منطقه است و سرنخ‌هایی از دخالت آشکار آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل در آشوب کشور سوریه وجود دارد.

وی ادامه داد: در این میان ماهیت برخی کشورهای مسلمان به مانند کشور ترکیه آشکار شد که چگونه موشک در اختیار تروریست‌ها می‌گذارند.

سلیمانی گفت: دنیای غرب به دلیل اینکه منابع غنی نفت و گاز در اختیار کشورهای مسلمان است، گدای مسلمانان هستند.

وی در ادامه، یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را آزمون سنگین و سرنوشت برای ملت ایران دانست و افزود: حضور حداکثری مردم در وضع موجود دفاع از کیان و استواری در دفاع از آرمان‌های امام و حرکت در مسیر ولایت فقیه به حساب می‌آید.

انتهای پیام/75002/ح40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول