اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گچساران:

قصد دشمن از علم ملیت، گرفتن دین و خود ملیت بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه گچساران گفت: دشمنان با ترویج رنگ ملیت قصد گرفتن دین و در نتیجه ملیت از مردم ایران اسلامی بود.

قصد دشمن از علم ملیت، گرفتن دین و خود ملیت بود

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید امین‌الله حجازی در خطبه نخست این هفته نماز جمعه گچساران ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و کسب مراحل نجات بخش عالیه تقوا، اظهار کرد: انسان متقی در حضور پروردگار، فرشتگان، انسان‌های اندیشمند و عاقل محترم است.

وی افزود: انسانی که از عظمت، جلال پروردگار حیا و شرم داشته باشد و عصیان نکند، دارای شرافت و کرامت است.

دشمنان روبه‌صفتانه فتنه‌انگیزی می‌کنند

حجازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحریم‌های دشمنان علیه ایران اسلامی ابراز داشت: دشمنان به شیوه‌های مختلف و روباه‌‌صفتانه علیه انقلاب و ملت مسلمان ایران اسلامی فتنه‌انگیزی می‌کنند که تحریم‌ها نیز یکی از راهکارهای دشمن در ایجاد تفرقه و نفاق میان مردم است.

امام جمعه گچساران با طرح این سئوال که وظیفه مؤمنان در شرایط تحریم چیست، تصریح کرد: امروز لزوم تأمین سلامت جسم و فکر جامعه به ویژه نسل جوان باید مورد توجه جدی همه قرار گیرد زیرا وقتی جامعه‌ و به ویژه نسل جوان از نظر جسمی سالم باشد به تبع آن سلامت روحی و فکری نیز حاصل می‌شود.

حجازی عنوان داشت: تأمین سلامت جسمی و فکری جامعه بیشتر رسالت مردم بوده و باید از فقر جسمی و فکری افراد جامعه جلوگیری کرد.

فقر جسمی سبب کفران در افراد می‌شود

وی بابیان این‌که بر این‌که فقر و ضعف فکری ممکن است در برخی از افراد به کفران تبدیل شود بر لزوم حمایت و توجه همه آحاد جامعه در مبارزه با فقر جسمی و فکری تأکید کرد.

حجازی بداخلاقی، دهن‌کجی، بدحجابی و دیگر سوء رفتارهای اجتماعی را ناشی از فقر فکری و جسمی دانست و بیان داشت: دینداران، متدینین، مسئولان، بازار، روحانیت و همه آحاد ملت وظیفه دارند در زمینه برطرف کردن این مشکل اجتماعی تلاش کنند.

خطیب جمعه گچساران در خطبه دوم نماز عبادی-سیاسی جمعه این هفته گچساران با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در زمینه تحولات اخیر در کشورهای منطقه و لزوم حفظ وحدت و انسجام مسلمانان گفت: به لطف خداوند امروز دشمنان نظام اسلامی در اوج ضعف قرار دارند و مانند کسی که در حال غرق شدن است، برای جلوگیری از نابودی خود دست به کاری می‌زنند.

اختلاف میان مسلمانان سبب تقویت اسرائیل می‌شود

حجازی تحرکات اخیر دشمنان اسلام به ویژه رژیم صهیونیستی را نشأت گرفته از ضعف آنها دانست و یادآور شد: دشمنان برای جلوگیری از نفوذ اسلام‌گرایی و پیشرفت روز‌افزون اسلام به ایجاد اختلاف و تفرقه در بسیاری از کشورهای اسلامی از جمله مصر و سوریه روی آورده‌اند که مقام معظم رهبری با درایت و هوشمندی حفظ و انسجام وحدت به دور از گرایش‌های حزبی، قومی و سیاسی را در این برهه از زمان به مسلمانان توصیه کرده‌اند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری تحرکات اخیر و اختلاف افکنی‌های دشمنان در کشورهای مسلمان را، ترفند و حیله دشمنان در به حاشیه بردن و فراموشی مسئله فلسطین دانستند و تأکید کردند که این موضوع سبب تقویت اسرائیل غاصب می‌شود و البته خواست دشمنان نیز همین است.

حجازی یادآور شد: همه تلاش دشمنان در ایجاد تفرقه میان کشورهای اسلامی به ویژه ایران اسلامی بود که با وجود نعمت ولایت و بصیرت‌مندی ملت ایران اسلامی دشمن در اجرای نقشه شوم خود شکست خورد.

امام جمعه گچساران خاطرنشان کرد: با توجه به فهیم بودن و بصیرت ذاتی ملت ایران و وجود نعمت ولایت فقیه، دشمنان همیشه شکست خورده در برابر انقلاب، هیچ گاه موفق به ایجاد نفاق و فتنه در ایران اسلامی نمی‌شوند.

حجازی با تبریک به مناسبت فرا رسیدن سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با بیان این‌که دهه فجر اوج عزت ایران اسلامی است، تصریح کرد: زمانی دوبار این نکته بروز روشن پیدا کرد و در برهه‌ای دشمن قصد داشت با ترویج و جوسازی با علم کردن رنگ ملیت دین را از ملت مسلمان ایران بگیرند و وقتی رنگ ملیت شد به راحتی همان ملیت را نیز از ما خواهند گرفت.

وی خطاب به جوانان و تحصیل‌کردگان تأکید کرد: مطالعه کنید و ببینید در دوران قبل از نظام اسلامی در دوران قاجاریان و پهلو‌ی‌ها با بروز کوچکترین جنگی بخش زیادی از خاک کشور به دشمنان واگذار می‌شد اما در دوران انقلاب اسلامی و با ایجاد جنگی هشت ساله علیه ملت، یک وجب از خاک ایران اسلامی به دشمنان واگذار نشد.

حجازی افزود: مبارزه و ایستادگی در برابر دشمنانی که از همه جهان بر علیه ایران اسلامی بسیج شده بودند تنها با هدایت و بصیرت نعمت ولایت صورت گرفت، ولایتی که کشور را با سیره قرآن، پیامبر(ص)، ائمه اطهار(ع) مدیریت کرد.

انتهای پیام/82014/خ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول