اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رفسنجان:

توجه به وضعیت معیشتی مردم مدنظر مسئولان باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه رفسنجان گفت: وظیفه مسئولان است که به فکر مردم باشند و در آستانه سال جدید وضعیت معیشتی مردم را در نظر بگیرند و نسبت به آن توجه خاصی داشته باشند.

توجه به وضعیت معیشتی مردم مدنظر مسئولان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام‌ عباس رمضانی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ‌رفسنجان با توصیه به تقوای الهی به صفات انسان خوب اشاره کرد و اظهار داشت: اخلاق نیکو‌، سخاوت و رفتار پسندیده صفاتی هستند که پیامبر(ص) دارنده آن صفات را دوست داشت.

وی افزود: توجه به خانواده در دین سفارش شده است و امروز مهم‌ترین مسئله توجه به رفتار و کردار فرزندان است که بدانیم چه چیز موجب‌ انحراف آن‌ها می‌شود.

رمضانی‌پور تصریح کرد: دانشگاه محل بالا رفتن معرفت برای فرزندان است، نباید دختران محجبه‌ای که از دبیرستان وارد دانشگاه می‌شوند، حجاب خود را رها کنند و مهم‌ترین اصل نگه دارنده حجاب که چادر است را کنار گذاشته و وارد محیط شوند.

وی خاطر‌نشان کرد: مبدأ و معاد مهم‌ترین اصول تقوا هستند‌، مبدأ یعنی این‌که هیچ‌گاه یاد خدا را فراموش نکنیم و همیشه بر این باشیم که خداوند مراقب رفتار و اعمال ما است، لذا توجه زیاد به این دو اصل ما را به تقوا نزدیک می‌کند و موجب رسیدن به ملکوت می‌شود.

خطیب جمعه رفسنجان عنوان کرد: اگر خدا را فراموش کنیم، دچار خود فراموشی می‌شویم و در نتیجه به دام گناه گرفتار می‌شویم و عاقبتی شوم برای خود رقم می‌زنیم.

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی از برکات الهی برای مردم ایران بود، اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی نتیجه رشادت‌های مردان و زنانی بود که در تمام عرصه‌ها وارد شده و تحت امر ولایت‌فقیه ظاهر شدند، دوران دفاع مقدس این‌گونه بود.

رمضانی‌پور مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی را استقلال فرهنگی دانست و گفت: استقلال سیاسی‌، اجتماعی و اقتصادی نیز از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی عنوان کرد: امروز بعد فرهنگی انقلاب اسلامی مد نظر است و دشمن بیشتر از ابعاد دیگر به آن توجه می‌کند و در صدد

چیره شدن نسبت به آن است.

رمضانی‌پور آگاهی مردم انقلابی ایران اسلامی را در تمام ابعاد مانع رسیدن به اهداف شوم دشمن خواند و گفت: فشار‌ها و تحریم‌ها کاری از پیش نمی‌برد و مردم سختی را به جان می‌خرند، اما از انقلاب و رهبرشان دست بر نمی‌دارند.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: وظیفه مسئولان است به فکر مردم باشند و در آستانه سال جدید وضع معیشتی مردم را در نظر بگیرند و نسبت به آن توجه خاصی داشته باشند.

وی یکی از نیاز‌های مهم جامعه را اشتغالزایی دانست و خاطرنشان کرد: تمام مسئولان برای این مهم تلاش کنند و جوانان بیکار را در عرصه تولید و صنعت به کار گیرند.

رمضانی‌پور مهم‌ترین دستاویز دشمن را ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسئولان دانست و افزود: دولت‌ و مجلس و همه کسانی که در راس امور هستند مراقب گفتار و رفتار خود باشند تا حرف‌هایشان خوراک دشمن نشود و از آن برای محافل سوژه نسازند.

وی مصداق بارز اعتصام به ریسمان الهی را اطاعت از امر ولی‌فقیه دانست و اظهار داشت: همه ما باید گام‌هایمان را جای گام‌های رهبر فرزانه انقلاب بگذاریم‌ و بیشتر از همیشه تحت امر ولایت و رهبری باشیم تا دشمن را ناکام بگذاریم.

انتهای‌پیام/80016/م20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول