اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

سند معیشت و اشتغال زنان در سال آینده اجرایی می‌شود

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تدوین سند معیشت و اشتغال زنان و اجرایی شدن این سند در سال آینده خبر داد.

سند معیشت و اشتغال زنان در سال آینده اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج فاطمه فراهانی ظهر امروز در نشست تخصصی در منطقه که با حضور پنج استان غرب کشور در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: تعداد زیادی از مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت در حوزه بانوان تا کنون اجرایی نشده است.

وی خواستار واگذاری مصوبات تحقق نیافته به امور بانوان شد و اظهار امیدواری کرد با پیگیری جدی مشاورین استانداران در امور بانوان در راستای جذب به موقع این اعتبارات شاهد اجرای این مصوبات تا پایان دولت دهم باشیم.

وی در ادامه به  برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ارتباط با بانوان اشاره کرد و گفت: اصلاح، بازنگری و تدوین بسته‌های حقوقی و قانونی شده، بسته‌های حمایت اجتماعی و بسته‌های آموزشی از جمله برنامه‌های این وزارتخانه در حوزه بانوان است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ادغام وزارتخانه‌ها مسئولیت‌ها نیز به تبع افزایش مخاطبین از جمله زنان کارگر، زنان سرپرست ‌خانوار، زنان کارآفرین، خانواده‌های کارگر، زنان زیرپوشش نهادهای حمایتی و تامین اجتماعی افزایش یافته است.

مشاور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان افزود:‌ برنامه‌ریزی برای آینده تمامی مخاطبین نیازمند داشتن آمار و اطلاعات دقیق است که بر همین اساس تشکیل ستاد ملی زنان و خانواده در کشور انجام شد.

به گفته فراهانی، این ستاد در حال حاضر حدود یک سال است با ریاست رئیس جمهوری، معاون اول رئیس جمهوری به عنوان نایب رئیس و رئیس مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری به عنوان دبیر این ستاد فعالیت خود را آغاز کرده است.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزیران آموزش پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم، تحقیقات و فناوری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دادگستری، ورزش و جوانان نیز از اعضای اصلی ستاد ملی زن و خانواده هستند.

وی با بیان اینکه تعدادی از مسئولان رده بالای کشور نیز از اعضای این ستاد هستند گفت: تدوین و تصویب آیین‌نامه‌های اجرایی قوانین مصوب مجلس،  تنظیم راهبردهای دستگاه‌های اجرایی به منظور تحقق سیاست‌ها، قوانین و اوامر مقام معظم رهبری در حوزه زنان و خانواده و سیاستگذاری‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه زنان و خانواده از مهم‌ترین اهداف این ستاد است.

وی از تدوین سند معیشت و اشتغال زنان و اجرایی شدن این سند در سال آینده خبر داد و گفت: سیاست‌های اشتغالی کشور در حوزه‌ زنان مورد بازنگری قرار گرفته و سند معیشت و اشتغال زنان در حال تدوین و به زودی در سطح کشور اجرا می‌شود.

به گفته وی، سیاست‌های اشتغالی زنان مصوب سال 1371 است و با توجه به تغییرات گسترده‌ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه، بسیاری از آنها قابل اجرا نبوده و نیاز به بازنگری دارند.

وی خاطرنشان کرد: این سیاست‌ها در کمیته‌ اشتغال شورای فرهنگی اجتماعی زنان در دست بازنگری است و امیدواریم تا پایان دولت کار بازنگری نهایی آن به پایان و در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب برسد.

وی با بیان اینکه سند معیشت و اشتغال زنان به موازات برنامه‌ پنجم و به عنوان یکی از اسناد فرودستی برنامه در سال‌های آینده قابلیت اجرایی دارد، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم سند نهایی شده به بودجه‌ 92 برسد تا بتواند برای اجرایی شدن از ردیف‌های مشخص بودجه بهره‌مند شود.

وی به ماده 23 برنامه توسعه پنجم و موظف شدن دولت و دستگاه‌های اجرای در راستای انجام کار در 14 محور و موضوع مرتبط به بانوان اشاره کرد و گفت: بر اساس این مصوبه دولت و دستگاه‌ها باید در این 14 محور برای بانوان برنامه‌ها مختلف داشته باشند.

به گفته وی، به منظور تحقق این مهم کارگروهی به دبیر امور بانوان تشکیل شده تا بتوانیم بر اساس نیاز بانوان در حوزه‌های مختلف بسته‌های اجرایی را در اختیار دستگاه‌ها بگذاریم.

فراهانی در ادامه با اشاره به سیاست‌های جدید در زمینه افزایش جمعیت گفت: هوشمندی، نشاط و نوآوری مستلزم داشتن جمعیتی جوان و خلاق است و همین امر لزوم افزایش نرخ باروری و ازدیاد جمعیت را نشان می‌دهد.

وی در پایان رشد بیشتر شاخص‌ها به ویژه در زمینه علمی با وجود تحریم‌ها و توطئه‌های گسترده دشمنان را ناشی از وجود جوانان توانمند در کشور دانست.

انتهای پیام/79002/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول