اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کرمان:

رهبری عامل شکست ‌دسیسه‌های دشمن‌‌ است‌

خبرگزاری فارس: امام جمعه کرمان گفت: عدم موفقیت دسیسه‌های دشمنان انقلاب اسلامی در ایران به دلیل وجود رهبری آگاه و عملکرد خوب ملت‌ است.

رهبری عامل شکست ‌دسیسه‌های دشمن‌‌ است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیت‌الله سید یحیی جعفری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان با تبریک ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت:‌ انقلاب اسلامی ایران به راحتی به دست نیامد، خون‌های زیادی به پای آن ریخته شد و فداکاری‌ها و جانفشانی‌های زیادی داشت.

وی مکتب، رهبری و حضور مردم را سه عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت: رهبری عامل اصلی در انقلاب بود که شخصیت‌ بارز و برجسته‌ای همچون امام خمینی(ره) آن را به عهده گرفتند.

جعفری، قاطعیت، بصیرت و شجاعت را از ویژگی‌های برجسته امام راحل عنوان کرد و افزود: امام خمینی(ره) موقعیت‌ها را به طور کامل رصد می‌کردند که چگونه باید برخورد شود.

وی خاطرنشان کرد: با وجود کارشکنی‌ها و توطئه‌ها، جمهوری اسلامی به پیروزی رسید، 34 سال ملت ایران برای حفظ انقلاب مقاومت کردند و جنایت‌های زیادی را از سوی غرب و ایادی آنها شاهد بودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان ابراز داشت: استکبار از اسلام وحشت دارد و نمی‌خواهد حکومت اسلامی در جهان برپا شود با دسیسه‌های مختلف می‌خواهند جلوی انقلاب‌های اسلامی را بگیرند.

جعفری با اشاره به اینکه عدم موفقیت دشمنان انقلاب اسلامی در ایران به دلیل وجود رهبری آگاه و عملکرد خوب ملت‌ بود، گفت: جنگ تحمیلی را به راه‌انداختند، زیرا معتقد بودند که حتما حکومت اسلامی با این حمله از بین می‌رود.

وی عنوان کرد: راهپیمایی 22 بهمن ماه با حضور گسترده مردم می‌تواند مانند همیشه نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کند.

خطیب جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنان خود با نقل حدیثی از امام صادق(ع) اذعان داشت: حضرت سه ویژگی حسن خلق، فرو بردن خشم و بستن چشم به روی حرام را دلایلی بر بزرگواری انسان‌ها عنوان کرده‌اند.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) بهترین مردمان را کسانی دانسته‌اند که اخلاق نیکو دارند و با مردم می‌جوشند از دیدگاه پیامبر اکرم(ص) مکارم اخلاق از محاسن اخلاق به مراتب بالاتر و ارزشمندتر است.

انتهای پیام/80017/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول