اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه ناحیه قزوین:

انقلاب اسلامی برگرفته از سیره نبوی است

خبرگزاری فارس: مسئول حوزه نمایندگی ولی‌‌ فقیه در سپاه ناحیه امام‌ حسن (ع) شهرستان قزوین، انقلاب اسلامی را عصاره‌ای از سیره نبوی برشمرد و بر ضرورت ایستادگی و پایداری بر اصول و آرمان‌های آن تأکید کرد.

انقلاب اسلامی برگرفته از سیره نبوی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین، مراسم جشن وحدت هم زمان با آغاز دهه مبارک فجر در «دانسفهان» شهرستان بویین زهرا برگزار شد.

حجت ‌الاسلام شعبان تقی‌خانی در این مراسم با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران نشأت گرفته از اخلاق و سیره نبوی است، اظهار داشت: پیامبر (ص) در اوج ساده زیستی همواره با تواضع با خانواده و مردم رفتار و برخورد می‌کردند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه ناحیه امام‌ حسن (ع) قزوین با بیان روایتی از حسن خلق پیامبر در مسائل اجتماع افزود: شخصی نزد امیرالمومنین علی (ع) رفته و از آن بزرگوار درخواست کرد که اخلاق پیامبر (ص) را برای وی توصیف و تبیین کند.

وی عنوان کرد: امام‌ علی (ع) خطاب به فرد مذکور فرمودند که نعمت‌های خداوند در دنیا را برشمر که در این هنگام شخص از شمارش این درخواست قاصر و ناتوان شد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه ناحیه امام‌ حسن (ع) قزوین تصریح کرد: در این هنگام حضرت علی‌بن‌ابیطالب (ع) فرمودند که متاعی که در دنیا اندک است را نمی‌توانید شمارش کنید، حال چگونه می‌طلبید که اخلاق پیامبر (ص) را برای شما توصیف کنم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه ناحیه مقاومت امام‌ حسن (ع) قزوین پیرامون صفات و ویژگی‌های متعالی پیامبر اسلام ابراز داشت: وجود نازنین پیامبر همواره در طول حیات احسن‌الخلق بود به معنای دارا بودن کامل از مجموعه خصایص ارزشمند انسانی.

تقی‌خانی قناعت، معاشرت و صله ارحام، مهربانی و رأفت، شجاعت و تواضع را از دیگر حسنات خلق پیامبر (ص) برشمرد و عنوان کرد: امام‌ خمینی (ره) نیز با الهام از سیره و منش نبی اسلام توانستند رنج، سختی و استبداد رژیم طاغوت را به پایان رسانده و انقلاب اسلامی را به نتیجه برسانند.

انتهای پیام/77005/ذ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول