اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار منطقه 11 مشهد مطرح کرد

استفاده از ظرفیت سالمندان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

خبرگزاری فارس: معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهردار منطقه 11 مشهد گفت: می‌توان از ظرفیت‌های سالمندان که جوانان از آنها مانند الگو پیروی می‌کنند در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد.

استفاده از ظرفیت سالمندان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد علی حسینی ظهر امروز در حاشیه مراسم نمادین مبارزه با دخانیات در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: در اولویت‌بندی آسیب‌های منطقه‌ای اولویت در آسیب‌های اجتماعی مسئله اعتیاد است.

وی تصریح کرد: به این معنی که سایر مشکلات و آسیب‌ها در ارتباط با اعتیاد هستند یا آسیب کمتری نسبت به این مقوله دارند و با توجه به اینکه پایه تمام اعتیادها سیگار است اجرای همایش مبارزه با دخانیات اقدامی ضروری است.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهردار منطقه 11 مشهد خاطر نشان کرد: این همایش با اجرای یک حرکت نهادین توسط پیشکسوتان مرکز بهداشت منطقه 11 شهرداری مشهد انجام شده است.

حسینی ادامه داد: پوشش‌های رسانه‌ای و دیدن افراد که در این مسیر قدم برمی‌دارند و سیگارها را زیر پا له می‌کنند می‌تواند به برخی از جوان‌ها تلنگر وارد کرده و سبب ترک سیگار در آنها شود.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت سالخوردگان محلی در این همایش بیان کرد: در جامعه ایرانی همواره ارادت قلبی ویژه‌ای برای سالمندان به عنوان بزرگ‌ترها وجود داشته است و آسیب‌هایی که در خانواده وجود داشته است با واسطه‌گری این افراد حل می‌شده است.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهردار منطقه 11 مشهد اضافه کرد: از این رو در این همایش هم سعی شده است از سالمندان محله در راستای حل کردن معضل اعتیاد به ویژه اعتیاد به سیگار استفاده شود تا جوانان با الگوبرداری از این افراد بتوانند راه درست که همان دوری از مواد اعتیادآور است را انتخاب کنند.

حسینی با بیان اینکه پیدا کردن نقاط آسیب در میان جوانان می‌تواند بستر رشد و تعالی آنان را فراهم کند خاطر نشان کرد: در این راستا در شهرداری منطقه 11 مشهد طرح‌های تحقیقاتی برای شناخت آسیب‌ها در این منطقه در حال انجام است.

وی افزود: با استفاده از نتایج به دست آمده از این تحقیقات می‌توان برنامه‌ریزی‌هایی برای پیشگیری از این آسیب‌ها و تثبیت و سپس کاهش میزان آنها در جمعیت‌های مبتلا انجام داد.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهردار منطقه 11 مشهد با یادآوری اینکه در تحقیقات انجام شده در منطقه 11 شهرداری مشهد به این نتیجه رسیده‌اند که اعتیاد بحرانی‌ترین آسیب رفتاری در این منطقه است تاکید کرد: برای ابتدا تثبیت و سپس کاهش این آسیب اقداماتی در دست اجرا است.

حسینی اضافه کرد: برگزاری همایش‌های فرهنگی و ورزشی در محلات منطقه 11 و ارائه الگو در مساجد و مدارس برای ورزش و علاوه بر آنها تداوم بخشیدن و تقویت فرهنگ ورزش‌های صبحگاهی در پارک‌ها می‌تواند در کاهش آسیب اعتیاد کمک دهنده باشد.

انتهای پیام/70010/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول