اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب آبیک:

بهترین شیوه پیشگیری از وقوع جرم عمل به دستورات دین است

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک گفت: بهترین شیوه پیشگیری از وقوع جرم بهره‌گیری از دستورات دین اسلام و عمل به آن است.

بهترین شیوه پیشگیری از وقوع جرم عمل به دستورات دین است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، جواد یاوری در نشست با اعضای ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری شهرستان آبیک در سالن اجتماعات دادسرای عمومی و انقلاب اظهار داشت: در طول تاریخ و مطالعات انجام شده با اجرای مجازات نه تنها جرایم کاهش نیافته بلکه زمینه برای افزایش جرم نیز فراهم شده است گر چه مجازات در برخی از موارد ضروری و لازم است.

وی افزود: وجود جرم در جامعه امری طبیعی است و امروزه باید به عنوان واقعیت بپذیریم که در جوامع کوچک و یا بزرگ انحرافات و جرایم وجود دارد.

این مسئول توسعه اقدامات پیشگیرانه در زمینه وقوع جرم را ضروری دانست و تصریح کرد: با اقدامات پیشگیرانه می‌توان نقاط و بسترهای جرم را شناسایی و به صورت عملیاتی از وقوع جرم جلوگیری کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک اذعان داشت: بهترین روش برای پیشگیری از جرم، بهره‌گیری از دستورات دین اسلام و عمل به آن است که حاوی نکات ارزنده و کاربردی می‌باشد.

یاوری با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در تمام ابعاد، انحرافات و جرایم می‌گنجد، افزود: متأسفانه زمانی که در جامعه از امر به معروف و نهی از منکر سخن به میان می‌آید بی‌حجابی در اذهان خطور می‌کند در حالی که اینگونه نیست و امر به معروف و نهی از منکر در تمام زمینه‌ها و ابعاد گنجانده می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک انزجار قلبی از گناه، تذکر لسانی و مرحله برخورد عملی را از مراحل اجرای امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: تذکر لسانی در دستور کار ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری آبیک قرار دارد که اعضای ستاد با نگاه ویژه‌ و حساس‌‌تر تذکر لسانی را به منصه ظهور می‌رسانند.

یاوری ابراز داشت: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید با برخورد خوش، حوصله زیاد و نرم‌خویی به امر به معروف و نهی از منکر در بین آحاد جامعه بپردازند گرچه ممکن است با واکنش هم مواجه شوند ولی زمانی تأثیرگذار است که افراد خاطی به تأمل واداشته شوند.

وی ریشه‌کنی مواد مخدر را از ضروریات عنوان کرد و اظهار داشت: خود مواد مخدر فساد انگیز است و بسترهای لازم را برای فساد فراهم می‌کند بنابراین در نظر داریم فضای ناامنی را برای قاچاقچیان مواد مخدر فراهم کنیم تا به نقطه ایده آل و هدف مطلوب دست یابیم.

این مسئول اظهار امیدواری کرد: با سر و سامان بخشیدن اعضای ستاد و اجرایی شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر شاهد کاهش بیشتری در میزان جرایم خواهیم بود.

انتهای پیام/77006/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول