اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی گناباد:

سالمندان گناباد بیش از هر چیز به ملاقات‌های مردمی نیاز دارند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی گناباد گفت: سالمندان این شهرستان بیش از هر نیازی به ملاقات و عیادت مردم نیاز دارند و هیچ چیز به اندازه این ملاقات‌ها آنها را خوشحال نمی‌کند.

سالمندان گناباد بیش از هر چیز به ملاقات‌های مردمی نیاز دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، علی ستوسر ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که در خانه سالمندان گناباد برگزار شد اظهار داشت: یکی از ملاک‌های شناخت بیماری روانی این است که فرد مبتلا از لحاظ عملکردی افت دارد در نتیجه برای کسب درآمد با مشکل مواجه است.

ستوسر افزود: در شهرستان گناباد 29 نفر تحت پوشش و مستمری‌بگیر و 20 نفر نیز پشت نوبت در این مورد هستند که شناخته شده‌اند و پرونده دارند اما هنوز نتوانسته‌ایم به آنها مستمری بدهیم.

وی تصریح کرد: مشخصات تمامی این افراد در بانک جامع بهزیستی ثبت است و اطلاعات موثق وجود دارد اما بودجه کافی در این زمینه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه برای جنسیت در بیماران روانی فرقی وجود ندارد افزود: بهزیستی در بحث‌های مربوط به درمانی، روانی و اجتماعی به عنوان یک ارگان تخصصی عمل می‌کند.

ستوسر بیان داشت: در بحث معلولان و جامعه تحت پوشش آنان در بهزیستی ، موضوع مسکن جای بحث دارد.

وی افزود: از سال 85 تا سال 89 برای معلولان برای ساخت مسکن 4 تا 5 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شد.

وی ادامه داد: این کمک بلاعوض به عنوان یک محرک مناسب سبب ایجاد انگیزه در معلولین شهرستان شد و سبب شد که بالغ بر 50 مورد از جمعیت تحت پوشش بهزیستی در این مورد صاحب مسکن شوند.

ستوسر در ادامه با اشاره به برخی از فعالیت‌های بهزیستی گفت: بازدید از 49 مرکز، برگزاری کلاس‌های اطفای حریق برای تمامی افرادی که در مراکز هستند، برگزاری کلاس‌های کمکهای اولیه با همکاری اورژانس شهرستان، اجرای مانور زلزله در برخی مهدکودک‌ها و ... از جمله این فعالیت‌ها بوده است.

وی خاطر نشان ساخت: برگزاری این کلاس‌ها برای بیش از 400 پرسنل این مرکز با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.

ستوسر همچنین با اشاره به مرکز سالمندان گناباد نیز گفت: مرکز سالمندان گناباد در سال 1383 تاسیس شد و در حال حاضر تعداد 26 نفر خانم و 9 نفر آقا در این مرکز زندگی می‌کنند.

وی افزود: سالمندان این شهرستان بیش از هر نیازی به بازدید و عیادت مردم نیاز دارند و هیچ چیز به اندازه این ملاقات‌ها آنها را خوشحال نمی‌کند.

وی خاطر نشان ساخت: برخی از این سالمندان کسی را ندارند و از شهرهای دیگر در این مرکز حضور دارند.

انتهای پیام/70006/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول